Gå til innhold

Tregt girskifte på BMW E91 2007 mod.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått skiftet girolje på kassen (manuell) slik verkstedet anbefalte, men synes at bilen er like treg/vanskelig å få i gir. Gjelder spesielt til 1. gir ved oppstart. Under kjøring funker kassen ganske greit. Jo kaldere, jo tregere er kassen.

Snakket med verkstedet i dag, og de antydet:

1) synkronisering (da måtte girkassen ut for service... Blir dyrt...)

2) clutchpumpen

Synes dette høres helt utrolig ut mht at bilen har gått 70T dokumenterte KM... Kan disse antydningene virkelig stemme? Jeg for min del lurer nå på om de har fylt på riktig olje?? Noen med peiling som vet hva dette kan skyldes, og kan verkstedet ha rett? Hvilke garantier gjelder på motor og gir fra BMW?

Skrevet

Hva slags olje hevder de å ha fylt på da?

Aner ikke hvilken olje den kassa skal ha jeg, men tåler den atf olje, og det er normalt vanlig gir olje sånn ca 80/90W dem fyller, så ville jeg i så tllfelle fylt atf istedet.

Skrevet
Hva slags olje hevder de å ha fylt på da?

Aner ikke hvilken olje den kassa skal ha jeg, men tåler den atf olje, og det er normalt vanlig gir olje sånn ca 80/90W dem fyller, så ville jeg i så tllfelle fylt atf istedet.

Det er IKKE vanlig ATF olje disse skal ha, men en egen spesial olje fra BMW. Så alfa omega hva de faktisk har fyllt på bilen.

Skrevet

Hva slags olje verkstedet har fylt vet ikke jeg... Verkstedet skal være kurset på BMW såvidt jeg vet. De sa at denne modellen ble levert med litt ulike kasser, som dermed skulle ha ulike oljer. Er jo prisgitt det verkstedet, men vet jo ikke om de virkelig har hatt på riktig olje. Tror jeg skal kontakte de og få oppgitt nøyaktig hva slags olje de har brukt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...