Gå til innhold

Kollisjonsskade BMW 528i, km. 150 000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greide igår å kollidere med bilen min. Hittil har ikke jeg hørt med forsikringselskapet, men de dekker nok ikke fordi jeg kjørte en idiot bak ifra.

Prisen på rep kom på ca. 40 000-50 000. Er det verdt å få den reparert? Har kosta no jævlig mye på bilen.

Saken var at en idiot skulle ut av parkeringsplassen, han venta og venta helt til jeg nærma meg, bremsa ned til 40 fra 60 for sikkerhetsskyld også kjørte han ut. Ble blenda av sola, fikk derfor ikke bremse før.

Jeg har akuratt nok til å få bilen reparert, men går på Høgskolen, derfor har ikke jeg høy inntekt, så spørsmålet er da:

Er det verdt å få bilen reparert? Eller hive?

EBDAE8EF-DE74-4431-9426-175F4BB36104-3061-000003356DF6BA5D.jpg

Skrevet

Panser, radiator, A/C, oljekjøler, fanger, lykter osv....ser det ut som kan ha blitt skadet på bildet.

Tror heller eg ville kjøpt ny E39, og beholdt vraket som delebil.

Evt solgt den som delebil....

Skrevet

kjørte han ut fra parkeringslommen sin? da har han vikeplikt.

skriv skademelding og kjør saken langt.

for 11 år siden ca, så gikk jeg på skole, skulle kjøre hjem, da krasjet eg inn i siden på en annen bil, mye greier.

endte med at jeg vant, siden han kom ut fra sin parkeringslomme.

Skrevet

Han hadde satt på nødblink og parkert på fortauet, også kjørte han ut.

Hele fronten kan man si er ødelagt. Inkludert vifter, radiator osv.

Kommer ulyd fra motoren men regner med at det er vifta som tukler litt.

Hvis jeg skulle reparert det selv hva vil KUN deler komme på mon tro?

Skrevet

koed:

panser: ca 2900

skjermer: 1500pr stk

lykter: 2300pr stk, facelift uten xenon, 2300 pr

fanger: 2000

støtfanger bjelke: 1000

radiator: ca 900kr

oljekjøler: ca 350

vifte: 250

viskose: 320

Skrevet

Det er jo ingen ting. Da tar jeg vare på bilen.

Trenger man god kunnskap for å fikse sånt. Jeg kan skru, men er ikke fagmann akuratt!

Skrevet

koed:

panser: ca 2900

skjermer: 1500pr stk

lykter: 2300pr stk, facelift uten xenon, 2300 pr

fanger: 2000

støtfanger bjelke: 1000

radiator: ca 900kr

oljekjøler: ca 350

vifte: 250

viskose: 320

lakkering av deler + - 15 000,-

= 30 000,- + frakt for delene du må bestille.

si 35 000,- totalt. (slike ting blir alltid dyrere enn man tror, tro meg. så bedre å budsjettere med en noe høyere pris)

Dyreste 528 i (1996-1999) koster under 90 000,- på finn. De har dog høyere km enn din, men har kanskje samme utstyr osv, det har jeg ikke sjekket.

Og koste på en bil som er verdt i overkant av 100 000,- 40% av verdien i tilegg til det andre du evt har kostet på den lukter tapsprosjekt :?

heldigvis så er prisene på E39 veldig lave og jeg ville vel kjøpt en annen E39 og brukt denne som delebil om du har sportseksos, skinnseter osv i denne :-)

Skrevet

det jeg fant var på bruktmarkedet til koed.

billigere å finne en komplett bil som du tar alle delene av.

så finner du sikekrt en i samme farge ;)

da koster det deg ca 20 store + du kan selge deler av denne som du ikke bruker selv.

Skrevet

Har en 325 e46 delebil allerede i garasjen så med andre ord må jeg enten kaste den eller få den reparert. Lakkering kan jeg ta i utlandet. det viktigeste er å få bilen opp på beina igjen. Gidder faen ikke å bruke kollektivet her i Oslo.

Ikke for å skryte men jeg tatt så jævlig vare på bilen at den ikke har et eneste rustflekk, har sett på flere som sliter med rust men min er polert gjevnlig. Stått i varm garasje osv. Det er grunnen til at jeg vil ta vare på den. Uansett så får jeg si takk for hjelpa, skal høre med BMW verksted hva de sier.

Skrevet

vegard, jeg betalte 6000,- for lakkering av panser og 5 000,- for lakkering av forskjermer på en bil jeg eide for litt siden.

MEN det var med kvittering da ;-)

Tror ikke de prisene er helt på jordet, men det er selvfølgelig variasjoner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...