Gå til innhold

Erfaringer med software tuning i x20d (163/177hk)


OveN
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker å få tynet ut litt mer krefter av min 2009 320d 177hk.

Det er flere leverandører på markedet, og de leverer litt ulike tall. Noen som tilfeldigvis har prøvd forskjellige løsninger? I så fall, hva anbefaler dere? BSR og ESS er de jeg anser som seriøse etter litt googling.

Hvordan oppleves denne oppgraderingen: "helt OK!" / "ganske så mye kvikkere!" / "formidabelt!"? Dette er jo såklart individuelt men anyways.. Har kjørt E46 M3 i fem år inntil nå så trist blir det motormessig åkkesom :D

BSR: 177hk --> 223hk, 373Nm --> 442Nm 8000NOK

ESS: 177hk --> 205hk, 373Nm --> 460Nm 5600NOK

ESS har altså en momentøkning på 23.3% mot BRS's 13.1%. HK har 15.8% økning med ESS mot 26% med BSR.

Litt prisforskjell er det og men jeg velger funksjon over pris her.

Hvilken skal man velge???

Kjør debatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å la trf ta jobben, når jeg engang får somlet meg over fjellet. Husker ikke prisen, men var billig i forhold til hva han tilbyr. Var snakk om å fjerne partikkelfilter, chip, full gjennomgang av bilen på forhånd etc. For å sjekke at oppgraderingen ikke ødelegger noe.

Du finner han som trf racing her inne, og er ansett for å være den? Med best peiling på bmw diesel i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei skal godt gjøres å rive skinnet av pølsa med denne tolitern.

Får kanskje fyre av en mail til Mr. trf. Har lest endel av postene hans tidligere og han virker ha greie på hva han snakker om mtp på diesel ja.

Er veldig lettvint å bare bestille en boks som kommer i posten, laste opp, tut-og-kjør.. Men han kan sikkert trylle til litt kvassere opplegg han trf. Jo lenger man drar'n jo større er risikoen for at problemer dukker opp etterhvert. Så, valgets kvaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trf forhandler også denne blueboks saken. Jeg husker ikke navnet helt, men er som en "usb brikke" for obd porten, hvor man kan bytte map. Man kan da kjøre med chippet bil, og bytte tilbake til orginal mappet hvis man vil, uten at noen kan se det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg har denne, merker forskjell men er ikke sånn at det river skinnet av pølsa :P

Effekt:168Hp195Hp+27Hp

Vridmoment:372Nm418Nm+46Nm

Jeg også... Nylig.... Jeg er svært imponert over forskjellen. Ræven "slipper" ved kickdown ( med gode piggfrie på tørr asfalt) Drar såpass at jeg blir litt bekymret for automatkassen. Det skal ikke være et problem men de som har lyst å berolige meg kan allikevel gjøre det. Hadde en landeveistur på 3-4 mil idag der jeg kjørte normalt uten å stresse med altfor lett høyrefot. Forbruk 0,55 liter på milen. Med andre ord.... Kan kjøre bilen økonomisk men også dra til hvis man er i det humøret... Er hittil svært fornøyd med denne oppgraderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, merker forskjell men er ikke sånn at det river skinnet av pølsa :P

Effekt:168Hp195Hp+27Hp

Vridmoment:372Nm418Nm+46Nm

Jeg også... Nylig.... Jeg er svært imponert over forskjellen. Ræven "slipper" ved kickdown ( med gode piggfrie på tørr asfalt) Drar såpass at jeg blir litt bekymret for automatkassen. Det skal ikke være et problem men de som har lyst å berolige meg kan allikevel gjøre det. Hadde en landeveistur på 3-4 mil idag der jeg kjørte normalt uten å stresse med altfor lett høyrefot. Forbruk 0,55 liter på milen. Med andre ord.... Kan kjøre bilen økonomisk men også dra til hvis man er i det humøret... Er hittil svært fornøyd med denne oppgraderingen.

Hvor tunet du bilen? Det var ikke noe problem med automatkassa med andre ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, merker forskjell men er ikke sånn at det river skinnet av pølsa :P

Effekt:168Hp195Hp+27Hp

Vridmoment:372Nm418Nm+46Nm

Jeg også... Nylig.... Jeg er svært imponert over forskjellen. Ræven "slipper" ved kickdown ( med gode piggfrie på tørr asfalt) Drar såpass at jeg blir litt bekymret for automatkassen. Det skal ikke være et problem men de som har lyst å berolige meg kan allikevel gjøre det. Hadde en landeveistur på 3-4 mil idag der jeg kjørte normalt uten å stresse med altfor lett høyrefot. Forbruk 0,55 liter på milen. Med andre ord.... Kan kjøre bilen økonomisk men også dra til hvis man er i det humøret... Er hittil svært fornøyd med denne oppgraderingen.

Hvor tunet du bilen? Det var ikke noe problem med automatkassa med andre ord?

BSR. Nei det var ikke det med denne tuningen. Tuningen skal være såpass sofistikert at det legges inn program etter hvilken type kasse en har.... Se litt på hjemmesiden deres...Momentbegrensninger der det skal være osv. Men jeg er ikke noen ekspert og andre her på forumet må gjerne utdype. Jeg leste noe om at det var en som aktivt gikk inn for å ødelegge automatkassen men klarte det ikke så bmw kassene er vel gode. Leste et annet sted her at min kasse skal tåle 400 nm men at disse grensene var satt med stor sikkerhetsmargin. Jeg har i ulike tråder bedt dem som har mer peil å si noe om dette evt. gi linker til tråder som omhandler dette men jeg har ikke fått noe respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, merker forskjell men er ikke sånn at det river skinnet av pølsa :P

Effekt:168Hp195Hp+27Hp

Vridmoment:372Nm418Nm+46Nm

Jeg også... Nylig.... Jeg er svært imponert over forskjellen. Ræven "slipper" ved kickdown ( med gode piggfrie på tørr asfalt) Drar såpass at jeg blir litt bekymret for automatkassen. Det skal ikke være et problem men de som har lyst å berolige meg kan allikevel gjøre det. Hadde en landeveistur på 3-4 mil idag der jeg kjørte normalt uten å stresse med altfor lett høyrefot. Forbruk 0,55 liter på milen. Med andre ord.... Kan kjøre bilen økonomisk men også dra til hvis man er i det humøret... Er hittil svært fornøyd med denne oppgraderingen.

Hvor tunet du bilen? Det var ikke noe problem med automatkassa med andre ord?

BSR. Nei det var ikke det med denne tuningen. Tuningen skal være såpass sofistikert at det legges inn program etter hvilken type kasse en har.... Se litt på hjemmesiden deres...Momentbegrensninger der det skal være osv. Men jeg er ikke noen ekspert og andre her på forumet må gjerne utdype. Jeg leste noe om at det var en som aktivt gikk inn for å ødelegge automatkassen men klarte det ikke så bmw kassene er vel gode. Leste et annet sted her at min kasse skal tåle 400 nm men at disse grensene var satt med stor sikkerhetsmargin. Jeg har i ulike tråder bedt dem som har mer peil å si noe om dette evt. gi linker til tråder som omhandler dette men jeg har ikke fått noe respons.

Bsr er vel ganske anerkjente, spesielt opp i mot Volvo.

Jeg bestilte dette i første omgang til min 09modell, men der hadde BMW lagt inn en sperre mot slik tuning, så det måtte vi bare gi opp. Sist jeg sjekket sidene til Bsr så leverte de ikke tuning til BMW nyere 08 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...