Carlsius Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Hei! Har en Bmw E87 som ligger lavere ved bakhjulene enn ved forhjulene. Jeg målte avstanden mellom dekk og skjerm med fingrene, bak fikk jeg så vidt inn èn finger mens foran fikk jeg lett inn tre fingre. Fra siden ser det ut som bilen har blitt senket bak, men ikke foran. Bilen har blitt brukt til å kjøre litt tilhenger av forrige eier, dette lurer jeg på om også kan ha noe med saken å gjøre. Bilen har gått 130 000 km og er 2009 modell (km er lang pga. at den har vært kjøreskole bil). Jeg lurer på om dette rett og slett er helt normalt, eller om det kan være tegn på slitasje på dempere/fjærer bak. Bilen ble sjekket av forhandlereren jeg kjøpte bilen av og ba dem spesifikt sjekke demperne bak. De kom fram til at alt var som det skulle være, men lurer på om de kan ha vært litt partiske.. På forhånd takk for svar!
ealoken Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 nå er hjulbuen bak lavere originalt. hvordan er tilstanden på dempere og fjærer bak?
Odd-M Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Alle mine biler har optisk sett vært "lavere" bak, i den forstand at det er større avstand mellom hjulbue og dekk forran. Helt normalt etter mitt syn, men det kan likevel være at det er noe feil med din bil. Fjærbrudd er ikke ukjent og da vil den sige noe ned.
gk740ia Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Har selv en 07 118d M-sport som er tilsvarende men den er ikke lavere bak selv om avstand mellom skjerm og hjul er mindre bak enn foran. Min har ingen antydning til dårlige fjærer/dempere og har vært slik siden jeg kjøpte den da 45000 km, nå 92000 km.
Carlsius Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 Takker for alle svar! Når bilen ble kjøpt ba jeg forhandleren sjekke understellet bak, fordi jeg syntes da det så rart ut at den var så lav. De sa at alt var i skjønneste orden, og at den så lav ut fordi sommerhjulene lå i bagasjen når vi prøvde den. Når jeg fikk bilen hjem og tok ut sommerhjulene så var bilen fortsatt lav bak.. Jeg legger til at bilen er overraskende komfortabel på dumper med tanke på at den har m-sport understell, men sammenligner da med en prefacelift e87 m-sport med like hjuldimensjoner. Noen som vet om komforten forbedret på facelift m-sport i forhold til preface?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå