Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 520i e34 som lager noen skumle lyder ved ujevnt føre eller humper, kun høyre side... hørtes nesten ut som om noe slår på undersiden av panseret med hammer. Jeg sjekket litt rundt og fant ut at støtdemperne var gående, så de er nå byttet, men dunkelyden er der enda ( lavere vel og merke, men nå på begge sider....) men jeg er ikke helt sikker på om lyden kun var på høyre side fra starten av... Hva kan være feil?

Skrevet
Støttestagene lagde slik lyd på min E46 :) dem var helt gåen!

Hvor er de? Når det gjelder stag og foringer har jeg ikke peiling!

Det med risting ved nedbremsing er veeeldig typisk E34. Bruker du orginale E34 felger? Det med dunkelyden er jeg ikke sikker på desverre :(

Nei, jeg bruker noen felger jeg kjøpte av sharifs, har utrolig mange lodd på de...

Setter fingeren på gåene topp/tårn lager og kast i bremse skivene, akkurat det samme hadde jeg min

Det er de som er over fjærene? Er det ikke? Hater og holde på med fjærklemmer...

Takk for mye forskjellige svar folkens!

Skrevet
Setter fingeren på gåene topp/tårn lager og kast i bremse skivene, akkurat det samme hadde jeg på min ;)

sent from my microwave using tapatalk

Hva har bremseskivene med saken å gjøre? :roll:

Du burde få tatt bilen på en bukk, og gå over forstillingen.

Visst det smeller skikkelig, så ville jeg ikke brukt bilen.

Skrevet
Setter fingeren på gåene topp/tårn lager og kast i bremse skivene, akkurat det samme hadde jeg på min ;)

Om bilen holder 80 og bremser ned, og rister under nedbremsing, så er det garantert skivene.

Kan vere tårnlagre om det høres ut som hammer... jupp du må bruke fjær klemmer ;)

Skrevet

Om bilen holder 80 og bremser ned, og rister under nedbremsing, så er det garantert skivene.

Kan vere tårnlagre om det høres ut som hammer... jupp du må bruke fjær klemmer ;)

Det er ikke garantert skivene, kan være foringer eller noe så enkelt som bremsebelegg på skivene.

Skrevet

Det er ikke garantert skivene, kan være foringer eller noe så enkelt som bremsebelegg på skivene.

Greit da, : etter hva jeg har erfart kan det vere mulig at det er kast i selve bremseskivene, ikke garantert men for meg hjalp det å bytte skivene, da jeg hadde akkurat samme symptomer.

Sånn!

Skrevet
Greit da, : etter hva jeg har erfart kan det vere mulig at det er kast i selve bremseskivene, ikke garantert men for meg hjalp det å bytte skivene, da jeg hadde akkurat samme symptomer.

Etter min erfaring så kan det like godt være bærearmene som er gåene. Jeg hadde samme risteproblem og byttet bærearmer så var problemet løst.

Jekk opp bilen, ta tak i dekket på undersiden og rykk frem og tilbake så kjenner du om det er løst noen plass.

Få gjerne en kompis til å titte på foringene mens du gjør det så lokaliserer du feilen fort.

Dunkelyden er jeg usikker på om det kommer fra panseret, men det er veldig vanskelig og lokalisere hvor slike lyder kommer fra i en bil synes jeg.

Men hvis det dunker i forstilling når du kjører i humper så kan det godt skyldes foringene i casterstagene.

Nå skal det sies at jeg ikke vet hvordan forstillingen er på en E-34. Jeg har hentet erfaringen min fra E-39.

Skrevet
Støttestagene lagde slik lyd på min E46 :) dem var helt gåen!

Hvor er de? Når det gjelder stag og foringer har jeg ikke peiling!

På E46 er det vertfall ett lite stag som går fra stab staget og opp til demperen :) vis du får hevet begge hjulene fremme kan du bruke litt kraft med nevene til å kjenne etter slakke :) jeg måtte ha begge hjulene over bakken for å få slakke slik at jeg kunne kjenne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...