Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått problem med at høyre blinklys bak bare gløder svakt og fort, som det gjør når en pære er defekt, og får varsel i OBC at pære er defekt.

Har sjekka opp litt, og det viser seg at lykta må byttes, ifølge BMW.

Spørsmålet mitt er: Er det en ren plug'n play å bytte lykta, eller må den kodes om etter bytte? Er ikke spesielt sugen på å betale masse for en jobb jeg fint klarer sjøl, såsant det ikke må kodes om.

Takknemlig for tips!

Skrevet
Har fått problem med at høyre blinklys bak bare gløder svakt og fort, som det gjør når en pære er defekt, og får varsel i OBC at pære er defekt.

Har sjekka opp litt, og det viser seg at lykta må byttes, ifølge BMW.

Spørsmålet mitt er: Er det en ren plug'n play å bytte lykta, eller må den kodes om etter bytte? Er ikke spesielt sugen på å betale masse for en jobb jeg fint klarer sjøl, såsant det ikke må kodes om.

Takknemlig for tips!

Jeg vil ikke tro det må kodes om noe når du ikke gjør endringer i den forstand...

Når du har led, betyr ikke det at det er en LCI, som igjen da er nyere enn 09?

I såfall vil jeg mene og påstå dette er en garantisak eller evnt en reklamasjonssak da en lykt må forventes å ha lengre levetid enn 5år.

Edit: tenkte ikke på at du kan jo ha importert bilen og da forsvinner vel reklamasjonsrettighetene sålenge du ikke har inportert via bmw eller annet firma som gir utvidet garanti... :/

Skrevet

Det er plug n play.

Jeg fikk beskjed fra BMW om at de regna lamper, selv med LED, som slitedel. Derfor ikke garanti. Latterlig.

Skrevet

Ja, det blir latterlig!

Om de sier det så tror jeg faktisk ikke de har lov eller rett til det...

Så lenge de definerer en led pære som en slitedel må de i det minste åpne for at man kan bytte ut hver pære når den ryker.

En lykt i seg selv er ikke en slitedel...

Jeg har forøvrig byttet skiltlyset mitt på garanti og det er led det også...

Skrevet

Bilen er bruktimport, og garanti fra forhandler er gått ut.

Er visstnok ikke et ukjent problem at disse tar kvelden pga korrosjon. M.a.o ræva konstruksjon.

Da bestiller jeg ny lykt fra Koed og fikser det sjøl, når ingen andre vil ta ansvar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...