Gå til innhold

Plastidip prosjekt!

Share

Anbefalte innlegg

Den så veldig sjollete ut :shock:

Den gjorde det, og det kan komme av at den er tynnet ut for mye. 3 liter tynner til 1 gallon (3,78 liter) Plasti Dip er den ultimate blandingen for lakkering av bil med dette produktet, i følge de som har god erfaring med det :) Blander man tykkere blir det struktur, og blander man tynnere blir det fort skjollete (med mindre man legger det helt perfekt som lakk, men igjen er jo heller ikke det meningen med dette produktet, da det første laget kun skal være et støv-lag som resten av lagene kan hefte i). Det første laget skal være minst 50% gjennomsiktig :) Vet ikke hvordan det er gjort her, men bare som litt info jeg har sugd til meg fra Plasti Dip sitt eget forum og videoer av forbrukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøv og ta noen litt bedre bilder så vi får et litt bedre inntrykk :)

Dessverre så blei den sjollete. Og vi veit egentlig ikke grunn :o vi har gjort alt etter "bruksanvisningen". Vi tror og veit det er dysa sin skyld. Har bestemt meg for at det rives av og gjøres på nytt, etter vi veit hva vi har finni feilen :)

Vi tunna ut 50/50 på første, og 60/40 til 70/30 på de siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og ta noen litt bedre bilder så vi får et litt bedre inntrykk :)

Dessverre så blei den sjollete. Og vi veit egentlig ikke grunn :o vi har gjort alt etter "bruksanvisningen". Vi tror og veit det er dysa sin skyld. Har bestemt meg for at det rives av og gjøres på nytt, etter vi veit hva vi har finni feilen :)

Vi tunna ut 50/50 på første, og 60/40 til 70/30 på de siste :)

3 deler tynner til 4 deler Plasti Dip (ca., mer nøye forklart over) er det de drevne bruker ihvertfall. Blir det for tynt så blir det skjollete :) 4-5 lag er også å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva koster dette? å er det bare å legge oppå orginal lakken? hvordan vasker man bilen?

Priser finner du her:

http://www.plastidip.no/

Bare å kjøre bilen i vaskemaskin og gjerne avfette den litt ekstra etterpå :) Bare å sprøyte rett oppå lakken uten noe annet grunnarbeid. Det er spannene på 3,78 liter du kjøper til å ta hele bilen med. Ellers er spraybokser fint til felger og annet "småtteri" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales å bruke elsprøyten til dipyourcar.com

Vanlig lakksprøyte legger det ikke godt nok, en kamerat/lakkerer sprøyta en a3 med lakksprøyte, og det ble heller ikke bra... bland riktig og bruk riktig sprøyte så blir det nok veldig bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er plastdip men noen som har formening om plastdip har denne fargen ?

[ Bilde ]

Har du lest tråden i det hele tatt? :P Det er jo nettopp matt svart trådstarter har Plasti Dippet bilen sin ;) De har masse forskjellige farger, metalizere, klarlakk både blank og matt osv. :) Og gjør man ting riktig blir resultatet like bra som på bildet du la til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp har lest tråden, og bilen til OP ser ikke litt ut som den m3en ;) men har kanskje noe med bildene han har tatt å gjøre

matt svart er matt svart :P såvidt jeg vet er det bare den svartfargen plastidip har.... skjønner ikke helt hva du er ute etter, men www.plastidip.no :)

spennende dette med plastidip! ble jo ikke SÅ gale, men mulig jeg har dårlig skjerm... skal du prøve samme fargen når det gjøres på nytt eller? synest personlig at gunmetal-gret er spennende og annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...