Gå til innhold

Mon tro om bilen min er verdt mer en vrakpant?

Talker
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 1992 520i touring som jeg i utgangspunktet var innstilt på å skrote, men lurer nå på om det er noen som kunne gjort seg nytte av den istede..

Bilen har gått rundt 330.000km.

Motoren har oljeforbruk, men ikke ekstreemt. Har brukt vann, men er stabilt nå etter at jeg skrudde løs radiatortoppen. Sliter ikke med varmgang.

Rust: sandblåste og lakket det jeg kom over for 2-3år siden, begynner å komme igjen litt. Vises stort sett ikke. Ene kanalen har dog fått det såppas at jekken gikk gjennom når jeg satt den på jekkpunktet.

Det kommer inn vann en plass bak, blir noe vått. Så ved tempsvingninger fører det til dugg på bakrutene.

Girkassa girer fint, men har fått en hylelyd i 1-2 gir. Diffen var det ingen problemer med, men sveiste den. Fungerer bra.

En demper foran lekker, og fryser fast ved minusgrader. Noe som slår og klakker foran, muligens på samme side som demperen som lekker.

Speedometeret fungerer ikke. Ledningene på sensoren på diffen er slitt av. Det fungerer om dé får kontakt. Bryterne i bakluka fungerer ved 90% av tilfellene ikke.

En god del slakke i rattet, og dette er styresnekka mest skyld i. Ikke prøvd å stramme den på en stund.

vinterdekkene er helt utslitte, men sommerdekkene (på orginale 15") er ikke kjørt mer enn én sesong mener jeg på. Batteriet, bakdempere, baklukedempere, bakrutedempere og panserdempere er nytt.

Eksos er tett, elektrisk takluke og sidespeil fungerer.

Bilen er ikke eu godkjent, og begjært avskiltet. Årsavgift ikke betalt.

Da har jeg nevnt ALT jeg vet om som er galt med den.

Bør jeg skrote den? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo selvsagt sette den i stand igjen, men bare vær obs på at det kan bli kostbart. Du skulle ikke i første omgang ha latt bilen forfalle så drastisk hvis du er glad i den som du sier, eneste en E34 krever er litt stell og omsorg så gir den tilbake i hauger og lass i form av kjøreglede og driftsikkerhet :)

Eventuelt så kan du selge den som delebil, da må det vel være mulig å få noen ekstra kroner for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin jordebil dette her :D

Første som slo meg også. Hmmmm, Molde er jo bare en liten svipptur unna :wink:

Denne ville nok klart seg lenge som herjebil. Sveisa sperre gjør det jo ikke mindre morsomt. :)

Men sånn jeg forstår reglene, så må årsavgift for 2013 betales selv om den avregistreres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...