Gå til innhold

Stian's E34 535i Renovering og oppbygging @ E34 Garasjen

Anbefalte innlegg

Skrevet
  BmwDieselPower skrev:
Prøv og slå inn en større umbrako eller torx:)

Det funker hvertfall for meg:)

Va planen d ja. Den bolten der skal uansett ikke sitte så godt fast, da den i følge data-bladet bare skal være dratt til med noen stusselige NM. Men de som har fingra før..har vel sausa denne inn me loctite sikkert :roll:

Skrevet
  BmwDieselPower skrev:
Satt veldig godt på m535'n min hvertfall:p

Kom ut lett :P Erstatter denne med en ny i herdet stål, og som ikke er umbrako hode på.

Skrevet

gzl0849ub7najfj6rf1f.jpg

Demonterte trekket innvendig i bag.luka idag. Dette skal bort, da jeg vil ha bort den bmw-verktøy shitt'n, og jeg skal lage til noe selv. Blir jo så mye annet rart baki der av bensinpumper og div :) Men luka er fri for rust...et under :)

0rrkv5wdvhkt8hme34fc.jpg

Hva syns folket om girkasse-emnet da? 8)

i9gmolnencuipucadcgg.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

skjer ikke så mye i disse dager annet enn innkjøp av deler. Fikk levert v8-panser her om dagen, som såg ut som det hadde vært gjennom noen verdens kriger. Men godt man deler verksted med en oppretter/lakkerer :roll: Skal da få til å konstruere noe stilig av dette panseret :)

Videre har jeg bare fått sjekket at alt det elektriske virker på bilen, ingenting feil på noe :)

Er ellers i full sving med å lage tegning til adapter plate mellom girboks og motor. Dette må være klart så det kan leveres til konstruering :mrgreen:

• 5 weeks later...
Skrevet

Det har vært veldig dødt her siste tiden. Men er i verkstedet, jobber på alt annet enn BMW'n :(

Driver å bygger lakkboks for tiden, samt arbeidsbenk. Pusser opp en MB som skal selges i sommer for å gi litt kapital til bygget av BMW'n. Ikke lenge før BMW'n kommer på plass i båsen min for et lengre opphold med restaurering og bygging :)

Fortsatt God Påske alle sammen!! :)

• 1 month later...
Skrevet

M5 bakbremser i boks...dvs caliptere. Så da blir det som nevnt K-sport bremse kit foran og EBC sit kit med skiver og klosser for M5 bak :)

• 2 months later...
Skrevet

Her må det følges med! Liker planene! Hvor mye måtte du ut med for intreøret? :)

og den kassa, hva er det for noe?? :) jeg er lysten på en tremec kasse engang :)

Skrevet
  Michaelw skrev:
Her må det følges med! Liker planene! Hvor mye måtte du ut med for intreøret? :)

Mener jeg gjorde et kupp...når jeg ga bare 5 lapper :P

er storfornøyd siden jeg fikk alt jeg har ønska meg innvendig til bilen.

sort taktrekk, sorte stolpe deksler, dørsider, instrument, ratt, midtkonsoll, hanskerom, alle håndtak og solskjermer i taket i sort, kjørekomputer, sort hattehylle med integrert gardin, girkule, håndbrekk i skinn, sorte delskinn med minimal slitasje og ikke minst det lille dekselet som står M merket på til å ha på tenningsnøkkelen :P

Skrevet
  RedCab skrev:
  Michaelw skrev:

Mener jeg gjorde et kupp...når jeg ga bare 5 lapper :P

er storfornøyd siden jeg fikk alt jeg har ønska meg innvendig til bilen.

sort taktrekk, sorte stolpe deksler, dørsider, instrument, ratt, midtkonsoll, hanskerom, alle håndtak og solskjermer i taket i sort, kjørekomputer, sort hattehylle med integrert gardin, girkule, håndbrekk i skinn, sorte delskinn med minimal slitasje og ikke minst det lille dekselet som står M merket på til å ha på tenningsnøkkelen :P

Alright, det er ikke dumt! Heldig med den!

Jeg edita inlegget mitt litt, kanskje litt sent: Hva for en kasse er det? Er lysten på noe som tåler skikkelig juling. Har lyst på Tremec!

Skrevet

girkassa er av merket Geforce :) for dem som kan litt om kasser, så vet man at de tåler juling ;)

jeg satser på litt hk utav M30'n...så da investerer jeg i drivverk som tåler at jeg tukter bilen litt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...