Gå til innhold

Manuell 1995 525 tds stasjonsvogn med diffbrems selges


iittala
 Share

Anbefalte innlegg

Manuellgiret shadowline diesel-stasjonsvogn med diffbrems selges

Selger min trofaste manuellgirede tds da X3 er kjøpt. Jeg har hatt bilen siden 2009 og kjørt den fra 264000 km til 323 000. Dette er en executive-utgave med ekstra isolering, kanalskjørt, automatisk avblending av speil og noe annet. Registreringsnummer er SD13969 og chassisnummer GH54460.

3i25lql05tfl7mjy8fdt.jpg

cm90vl8he09iambhmrh5.jpg

x5qfbwwnfc7puelc5xyl.jpg

her7n2vh5fotus12vgak.jpg

8fzcd0fsm1ll577c7vvv.jpg

j68by2pnskhrn0f8uk6p.jpg

hu0d2ebxdl72aij9jupw.jpg

o25ko1vdmkuwl3pqjrjj.jpg

7tlswuof2fh8ouud1ig9.jpg

om7dqppv7sf5bgprgtb5.jpg

Ettermontert utstyr

Diffbrems

Chippet, ca 170 hk og 1,2 bar (ifølge tidligere eier). Jeg tror effekten stemmer ganske bra.

H&R senkesett med gule Koni-dempere bak og Sachs superturing foran. Senket 45/10mm.

AC Schnitzer stabilisatorstag foran og bak, ifølge tidligere eier, de er røde med polyforinger og virker bra. Bilen er stiv.

Xenon i nærlys, ballastene er montert godt skjult i motorrommet.

Avtagbart hengerfeste.

Cruise control

Sportsinteriør i alcantara/stoff.

Pioneer DEH-6400BT cd-spiller, spiller det meste fra iPhone til minnebrikke. Blåtann handsfree.

Seas Lotus Reference RS-165/1 frontsett. Jeg tror nypris var 6000,-, men dette settet er nå utgått. Se link nederst.

Teknisk stand

Bilen er i god teknisk stand, starter lett, også i mange minusgrader. Det meste av bremse- og understellsdeler er byttet i nyere tid, senest hjelpesnekke og centerlink. Det følger med en halvfull perm med kvitteringer.

Bruker den væsker?

Etterfyller ikke olje mellom oljeskift, faller ca 1/2 cm på 12 000km. Dette har vært stabilt i midt eie.

Den svetter litt kjølevæske fra to steder. Tror det er bagateller (vet det er ei slangeklemme som er dårlig), men jeg har ikke forsøkt å fikse det, det er mye enklere å etterfylle. Etterfyller en liten liter i året. Jeg har heller aldri hatt motorvask..

Bilen hadde et ganske godt utfyllt servicehefte frem til inntil nylig, dette forsvant dessverre ifm et tyveri i fjor. Jeg tok mine servicer selv og logget i serviceheftet. Har bare delekvitteringene igjen.

Det som er å utsette på bilen er

Defekt kopling til AC-kompressor. Kompressoren fungerer, men koplingen lager ulyder og er derfor koplet bort.

Dette er en gammel e34, det er litt rust nede på dører og noen småflekker her og der. Lite rust i bakskjermer og veldig lite i tanklokket. Bilen har ikke takluke så kanaler og jekkfester er ganske bra. Det er to bulker i venstre framskjerm og en midt på bagasjeluken. Ellers noen parkeringsbulker som vanlig er på en gammel bil. Dette skal komme greit frem av bilder tror jeg.

Sentrallåsen på passasjerdøren foran har i det siste vært litt treg. Tror den trenger litt smøring da den er tung å låse med nøkkel også.

Dekk og felg

Vinterdekk – gode piggfrie Michelin X-ICE i2 i 205/65/15 på originalfelg.

Sommerdekk – tilnærmet nye Vredstein i 235/45/17 på e39 m5 kopifelg.

Reservedekket er helt nytt på originalfelg i stål. Ble erstattet ifm. tyveriet.

Ingen vibrasjoner i noen av hjulsettene.

Forbruk

Langkjøring ca 0,6

Kjøring til og fra jobb ca 0,7

Mye småkjøring vinterstid, jul og slikt 0,8

Bilen er eu-godkjent til 30.9.2013 og er selvsagt fri for heftelser, prisant 25.000,- inkludert omregistrering. Tar sannsynligvis ikke innbytte. Ubrukte hurtigkjetting (diffbrems, ikke sant) følger med ;-) Ta kontakt her eller på telefon 92258151. Bilen står i Oslo eller Bærum.

Mvh,

Fredrik

Utstyrsliste

https://dl.dropbox.com/u/8159520/utstyr ... h54460.pdf

Frontsettet

http://www.onlineshowroom.com.au/seas-l ... ent-system

Bilder av diverse rust

https://dl.dropboxusercontent.com/u/815 ... h54460.zip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...