Jørgen Lie Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Siden E46 ble solgt etter kort tids eie, så måtte jeg selvfølgelig handle ny tralle. Har egentlig savnet litt og ha en større bil, så det ble satt i gang leting etter E61 og X5.. Har fulgt med markedet de siste 4mnd, og fant egentlig ut at de fleste "M-Sport" ikke var orginale M-sport fra fabrikk. Holdt på å kjøpe en såkalt "M-sport", til en kanskje OK pris, men siden den ble solgt før jeg rakk og komme hjem på fri, så slapp jeg og bli lurt I alle fall, valget falt på en org M-sport, med mye utstyr og i fargen Carbonshcwartz. Jeg er 4 eier på bilen. Den ble solgt ny i Tyskland i 2005, importert til Norge i 2006, der en av arvingne i Oddfjell kjørte bilen frem til 2009. Da bilen ble solgt i 2009 hadde den gått ca 180.000km. Han jeg kjøpte den av har kjørt mye langkjøring, og bilen har pr i dag rullet 260.000km. Mye tenker noen; innkjørt tenker andre Serviceheftet er fulgt opp, og vanlig vedlikehold ser ut til å være fulgt. Det har de siste årene vært byttet bl.a tannstang, som er en typisk utskiftning på disse, samt eksosmanifold. Turbo er ikke byttet, men den hverken plystrer, ryker eller lager andre lyder. Har til våren planer om å ta av innsuget, blende swirlflaps og rengjøre EGR-ventilen, slik at disse momentene er utelukket. Kjørte bilen i overkant av 60mil i går, og den føles tight og fin. Litt annen giring på automatkassa i forhold til E46`n, men det er nok en vanesak. Kjørte den hjem på forferdelig vinterføre, med kø, veiarbeid og venting på 0,86 L/mil... Har ikke fått tatt noe bilder av bilen, siden jeg kom hjem først kl.03 i natt, og været ute tilsier ikke at det er forhold heller, men det kommer. Her er i alle fall noen bilder fra annonsen: Med 18" orginale sommerhjul Innebygd sub i bagasjen: Borte Tv/DVD i taket for passasjerer bak, med trådløst headset Fremtidige planer er egentlig generelt vedlikehold pluss noe småtteri i tillegg. Samt utbedre noen feil/mangler: Bakluke funker ikke med automatisk åpning. Må åpne glassluke og bruke reserveløsning for å åpne hele bagasjeluka. Kjøpe deksel til ene tåkelykten Kjøpe de to små dekslene som står på hver side av "grillen" i frontfanger. Bytte til LED-pærer i AE, samt skifte pærer i tåkelys (G J O R T) Shine opp hovedlykter. Pusse ned og polere opp (G J O R T) Ta en god innvendig vask og rengjøring av seter, samt behandle delskinnet med Swisswax Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Gratulerer Håper det er min tur snart. Blir 05 525d sedan på meg. Føles den bare tight og fin? Savner info om motor og kjøreglede! Virket nesten som du ble skuffet. Haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Vet om strøken E60 525dat M-sport til salgs om du er intr! Til en fin pris. Har vært og sett på den, og hadde garantert kjøpt den om jeg ikke hadde vært ute etter stasj Føles meget tight og fin. Det var jeg litt skeptisk på mtp kjørelengde.. Men den føles suveren og kjøre Motor.. Tja, 177hk, som skal flytte nærmere 2tonn... River jo ikke i vei akkurat, men helt greit.. Liker at det er 6 sylindre som maler som en katt under der da, i stedet for 4 stk som kakkler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Blir kjekt med R6 igjen, ja! Jeg skulle egentlig ha 530d, så må nok ha en trinn2 tuning. Får håpe det blir noenlunde samme Vet hvilken jeg vil ha, men takk for tilbudet! Hvis ikke jeg får den, kjøper jeg min onkel sin 530d. Den står og får byttet noen stempler og turbo etter swirl flaps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Veldig fott bil blir bra når planene er utført Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Grattis med en flott E61! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Flott bil, Jørgen. Skal følge med videre her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Fin bil, vert i haugesund og henta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Blir kjekt med R6 igjen, ja!Jeg skulle egentlig ha 530d, så må nok ha en trinn2 tuning. Får håpe det blir noenlunde samme Vet hvilken jeg vil ha, men takk for tilbudet! Hvis ikke jeg får den, kjøper jeg min onkel sin 530d. Den står og får byttet noen stempler og turbo etter swirl flaps. Ja, sviver litt penere enn R4, for å si det slik Veldig fott bil blir bra når planene er utført Ja, det må litt småfiks til for at den skal bli helt på stell Samt noen detaljer for at det skal se bedre ut Grattis med en flott E61! Flott bil, Jørgen. Skal følge med videre her Takk takk Fin bil, vert i haugesund og henta? Det stemmer nok bra ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Fin fin bil, Jørgen. Har lyst på E6x diesel jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Takk for det Jonas Ja, absolutt en fin kjøremaskin! God komfort, plass, førermiljø osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Gratulerer med "ny" bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Takkåtakk fish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Kjenner jeg deg rett, så får interiøret enn siiinnsyyyk overhaling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Du som endte opp med denne ja. Etter eg hadde vært i banken og allt Virket som en meget god bil så må bare gratulere så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå