APedersen Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Har en case jeg har slitt med en stund nå, bilen er veldig slapp under ca 3000rpm, men kommer seg greit over. Den går ikke ujevnt, bare jevnt, dårlig. Kjennes ut som jeg mangler en del hk og nm! Har byttet: - Plugger - Bensinfilter - LMM - Kamsensor - Har sjekket coiler, og alle fungerer. - Har også renset filteret som står på bensinpumpa, men ble ikke bedre, tenker nå at det kan være en eller flere dyser som henger, eller at pumpa ikke får opparbeidet nok trykk til at dysene fungerer som dem skal. Grunnlaget for å tro dette er pga her om dagen etter jeg hadde vært å kjørt litt, lagde bensinpumpa en meget intens lyd som var på høyde med motorlyden. Thoughts?
APedersen Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 Det var det første jeg sjekket, og det er helt rent
APedersen Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 Hmmm Kan jo være en av de to også, hvordan er vanos slitt? Bare pakninga? Er ikke helt sikker på hvor det der fungerer i grunn.
Mattae Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 veivhus ventilasjon? lekker på en kompis sin. kødder til hele vanos greiene, og får feiltenning osv pga det.
APedersen Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 Ser nå hvor slangen til veihusventilasjon går, og den hadde jeg av når jeg bytta kamsensoren, og det var ganske mye saus pluss noe hvitt gugg Samme under oljepåfyllingslokket, så skal bytte olje og filter, skal også ha på et grundig rensemiddel, pluss rense boksen som sitter under innsuget ellerno, kan hende ventilasjonen er tett! Fant en fin DIY: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=185
lagunilla Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Like greit å bytte veivhusventilasjon og slanger. Koster ikke skjorta. Åpner du veivhusventilasjonen en gang for å rense så sitter ikke o-ringene som før, da står du der med lekkasje på ventilen. Det er kjedelig
hao Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Kost på deg 300,- på en diagnose. Blir ofte til at det blir løsningen til slutt.
bjorneo Skrevet Februar 6, 2013 Skrevet Februar 6, 2013 Hva m katalysator? Sent from my LT15i using Tapatalk 2
APedersen Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Skrevet Februar 6, 2013 Like greit å bytte veivhusventilasjon og slanger. Koster ikke skjorta. Åpner du veivhusventilasjonen en gang for å rense så sitter ikke o-ringene som før, da står du der med lekkasje på ventilen. Det er kjedelig Hmm, ja du sier noe der Kost på deg 300,- på en diagnose.Blir ofte til at det blir løsningen til slutt. Tror dem tar litt mer, men ja har hatt det i tankene et par ganger Hva m katalysator?Sent from my LT15i using Tapatalk 2 Det er jo heller ikke umulig Men tror det kan være pakninga i vanosen som begynner å ta slutt, vanosen justerer visst kam i 6 grader pluss og minus, og da kan vel justeringa bli 12 grader feil, virker som det er noe med tenninga som er feil
APedersen Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 Ja, vanos lager også kvttrelyder på tomgang, noe den har gjort en stund uten at jeg har skjønt hva det er, ekstra mye om jeg vrir i rattet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå