bcrazy Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 D I A G N O S E Håpløst å feilsøke uten, mye mulig vanos ikke virker, men om den er så slapp som du beskriver så er det noe annet feil i tillegg.
APedersen Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Ja, skal levere bilen til et lokalt BMW verksted i morgen tidlig, så får vi se hvordan det blir
Kjell Z3 Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 Det er nok vanos ja, jeg byttet på min og forskjellen før/etter var helt sinnsyk.. Gled deg til å få "ny bil". Men det koster om du gjør det på verksted, 12-13.000.-.
lagunilla Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 Holder på med vanos overhaling nå Bilen min er ikke så slapp, men forhold til hvordan den var når jeg kjøpte den, er det stor forskjell. Du kan få tilbakemeldinger om hvordan det har blitt i løpet av kvelden. Hvis jeg blir ferdig så
APedersen Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Det er nok vanos ja, jeg byttet på min og forskjellen før/etter var helt sinnsyk.. Gled deg til å få "ny bil". Men det koster om du gjør det på verksted, 12-13.000.-. Okei nice Men bilen min er ikke bare treigere enn originalt liksom, den er skikkelig døll, og er ikke tvil i at noe er galt Dette er noe jeg ikke har skrevet her i denne tråden: Det skjedde ganske brått, begynte med at den fjuska når jeg skulle starte den ved driftstemperatur, da putra den seg i gang slik den gjør nå, og når jeg fikk den i gang var den skikkelig slapp. Men når jeg starta den kald fungerte den som den skulle og starta lett Men nå er den jo slik uansett, plages når den er kald også, høres bare ut som den ikke får bensin egentlig Har forresten satt den på verksted i dag for diagnosering, og spurte om strømproblemet i tillegg, får se hva dem sier
APedersen Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Holder på med vanos overhaling nå Bilen min er ikke så slapp, men forhold til hvordan den var når jeg kjøpte den, er det stor forskjell. Du kan få tilbakemeldinger om hvordan det har blitt i løpet av kvelden. Hvis jeg blir ferdig så [ Bilde ] Nice
Kjell Z3 Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 Det er nok vanos ja, jeg byttet på min og forskjellen før/etter var helt sinnsyk.. Gled deg til å få "ny bil". Men det koster om du gjør det på verksted, 12-13.000.-. Okei nice Men bilen min er ikke bare treigere enn originalt liksom, den er skikkelig døll, og er ikke tvil i at noe er galt Dette er noe jeg ikke har skrevet her i denne tråden: Det skjedde ganske brått, begynte med at den fjuska når jeg skulle starte den ved driftstemperatur, da putra den seg i gang slik den gjør nå, og når jeg fikk den i gang var den skikkelig slapp. Men når jeg starta den kald fungerte den som den skulle og starta lett Men nå er den jo slik uansett, plages når den er kald også, høres bare ut som den ikke får bensin egentlig Har forresten satt den på verksted i dag for diagnosering, og spurte om strømproblemet i tillegg, får se hva dem sier Da høres det ikke så mye ut som vanos lenger, da mister du bare en god del dreiemoment, bilen går like fint bortsett fra at det kan komme et lite nykk når du akselererer rolig og passerer ca 2000 rpm, sånn var det i alle fall på min.
APedersen Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Har mista en del dreiemoment, og kjennes ut som det faktisk ikke skjer noen ting/ dør litt når jeg trykker på gassen før jeg kommer over 2,5-3000rpm, bilen går nesten helt pent, men skjelver av og til som om den skulle slite litt på et par sylindrer. Symptomene er ikke ulik vanosproblemet, men har litt lyst å tro at det er veivsensor ja
Tuborg Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Sjekk om slangen mellom LMM og innsuget har spekker i "tekkspillet". Jeg hadde det problemet på min, fikset det og bilen ble sprekere og bruker nå 0,5dl mindre på mila Hvordan er forbruket hos deg? Det kan også væra lambdasondene som er defekt.
APedersen Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Skrevet Februar 12, 2013 Haha, den er det et par større sprekker i ja, men tenkte kanskje ikke det hadde sååå mye å si da den gikk greit på tomgang i begynnelsen av dette problemet, men nå i det siste har det jo vært litt skjelving så er jo mulig Men på E34 IX'n min var den hull i og da gikk den bare litt ujevnt på tomgang, men var ikke noe tegn til slapphet? Har tetta innsugsbelgen litt midlertidig, men det er vel ikke helt toppers uansett hvordan man gjør det, så skal bestille ny nå snart tenkte jeg Problemet kan jo være så enkelt i grunn MEN, verkstedet bilen står på nå sa det ikke var mye feil på bilen, var visst kun veivsensor Dem skulle feilsøke litt til, så kan jo hende det er både veivsensor og innsugsbelg, ikke såå ille det isåfall Forbruket mitt ligger på 1,6 elno nå på vinteren
APedersen Skrevet August 7, 2013 Forfatter Skrevet August 7, 2013 Var jo veivsensoren da, men er vanos problem i tillegg så skal overhale den asap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå