paaaali Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Hei siden eg har fattet interesse for eldre biler og kjører stortsett rundt i 2 dørs veteranbiler fra 70 tallet fant eg ut at eg måtte gå til innkjøp av ein nyere bil med 4 dører da det er meir praktiskI høst fikk eg tips om ein e28 som sto forlatt i ein garasje i ødemarka. Eg for og såg på den og bilen såg temmelig medfart ut da den hadde jord og leire over heile seg. Og tydet på at den hadde blitt utsatt for litt herjing da bensintanken ikkje rommmer 70 liter lenger for og ta eit eksempel. Men siden eg har hatt e30 tidligere og fått litt smaken for desse bimmersene da dei er gode biler og ser flotte ut bestemte eg meg for og prøve og få taki eigaren.Fikk taki eigaren og gidde eit bud på bilen. han godtok budet so da for eg og henta den da den i verste tilfelle kunne bli delebilBilen viste seg og vere i veldig bra teknisk stand. Startkabla var det einaste som måtte til og einaste feila er at speedometeret ikkje fungerar.Men eg var klar over at bilen hadde ein del rustDa eg kom heim begynte eg og plukke ut interiøret. Interiøret var i veldig bra stand. Det som er slitt er førerstol og trekket på girkulaGolvet i bilen viste seg og vere veldig bra etter og ha fjernet alle asfaltmatteneMen falsen på kanalane var rustet heilt vekk heile veien og rusta inntil golvet og eg kunne stikke skrujern gjennom fra golvet og ut heile veien fra framme og bak.Frontplata nede var bortrusta so det var bare og drage vekk blinklys. her trengtes det ingen demontering anna enn og plugge fra kablane. Og sjølve frontplata har rust i hjørnene og heilt opp til toppen på begge sider. bilen har rust ved støtdempertårna Og begge jørnene bak nede er det rusta på vanlig plass. Innerskjermane framme har litt rust ogsoStøtfangeren bak var kraftig bulka og rusten. Framfangeren kan brukesPlanane for bilen (kort sikt) er som følger- Fjerne bærande rust (ferdig)- gå over bremseskivene og skifte klosser ( kjøpe m5 bremser på sikt) (nye kalippere klosser og gs skiver)- lakkere oppat framskjermer bagasjelokk og den nedre nyinnkjøpte nedre frontplate- montere nye chrome fangera- sandblåse og pulverlakkere fjørbein kjøpe bilstein b8 og kav 85/45 senkefjøre- rense alt av interiør og få taki blå stoffstol på førerside og trekk på girstanga- sandblåse alpina(replica?) felger sveise opp der dei er kantkjørte og pulverlakkere dei- pkk kontrollPlanane på lang sikt- sperrediff og 535 bakstilling- grovere stabstag framme og montere stabstag bak- e34 m5 bremser- tårnstag- rondell 0021 felger- s38b36 motor- skinninteriør- muligens alpina frontleppe da eg har ei alpinalignande sak på bakluka som ser ut til og ha vert der siden 84.- gjere bilen heilt rustfri.- pulverlakkere heile understelletSkrape vekk tectyl og lakkere bilen under- heillakkeringEllers lagde eg denne tråden for og få innspel og tilbakemeldinger og kanskje e28 folka kan vere bejelpelige med og tilby bruktdelerTrenger som nevnt nye fangera, Blinklys framme, blinklys på framskjermer no i første omgangOm noken har eit bra senkesett til overs so er eg ogso intrisert i det so eg slipp og kjøpe nytt
Pedi Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Jøss, enda en E28? Dette kan jeg like! Men før jeg kommenterer mer, hva med å dele litt bilder? Jeg liker best å kommentere etter å ha sett bilder, slik at jeg vet mer hva det går i.... Grattis med E28 iallefall! EDIT: vips så kom det bilder mens jeg skrev mitt innlegg
paaaali Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 Skal komme med bilder. Går fagskule i ålesund, bilen står i stryn. Kanskje det kan bli litt meir bilder på søndag:)
Haakjin Skrevet Februar 6, 2013 Skrevet Februar 6, 2013 Dette skal jeg følge med på Gasolin.no selger 80/45 senkefjærer for 3500 ca tror jeg at det var Med tuv.
paaaali Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 Fått gjort litt på bilen. Er ikkje noke profft arbeid som er gjort med tanke på finich men rusta er holdt i sjakk ein periode der det er sveisa. Brukt wurth sveisegrunning på støtdempertårn på plassar eg ikkje Kjem til er kjørt på med ovatrol. Ellers bruka eg skipsgrunning der eg har sveisa. Var på eu i går og fikk mangel på Endeledd venstre side Bremserør bak Speedometer Og skjeive bremser
paaaali Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Skrevet Mars 10, 2013 Har fått utbedret alle feil og litt til. Høgre framskjerm er lakkert og ny frontplate er lakkert. Viser godt at lakken er litt falma da eg fjerna plastikk dekselet over takluka kom den opprinnelige fargen Noken som veit om dette er originale alpina hjul? Eller om det er noe og ta vare på? Vurderer glassblåsing og pulverlakk. Bilen hadde 2 forskjellige lykter:p Kanalene grunnet og malt Skjermer og slikt må justeres eindel. Men må av med det igjen når eg får senkefjerer og dempere. Da skal det sandblåsast i støtdempertårna.
///MoePower Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Har du fått deg kroker i taket å henge bilen i?
paaaali Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Har du fått deg kroker i taket å henge bilen i? Nei Blir maxjaxx når der blir støypt
Pedi Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Felgene har 20 spiler som de originale Alpinafelgene har, fonten på bokstavene ser lik ut, minus der det står ET20. Såvidt jeg husker bruker Alpina liten "e", altså "e20" istedenfor ET20. Alpina har (på alle jeg har hatt og sett) logoen synlig, den logoen jeg ser der kjenner jeg ikke til. Så for meg er dette en kopi-felg i første omgang. Men jeg er ingen felgekspert...
paaaali Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Ja men uansett so er det flotte hjul. Men eine felgen er stygt kantkjørt. So skal prøve og få det bra igjen med sveisen. Deretter blåse og sende på pulverlakk.
paaaali Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Skrevet Mars 19, 2013 hei. har byttet alle klosser og skiver på e28 no. og alle bremserør bakover har eg byttet. eine bremsekallipperen framme er ogso byttet. no når eg prøver og lufte systemet blir pedalen heilt fin. men når eg starter opp og pumper på pedalen går den cirka 2/3 inn og den føles som den fjører litt. kan det ha noe med bremsekraftforsterkeren. eller kan det vere at der er ein luftenippel med fordelingsblokka eller lignende. har holdt på og luftet lenge uten at pedalen har blitt betre. eg har hydraulisk bremsekraftforsterker
Morty999 Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 att den er sånn fjørette stemmer med det systemet som er, prøv å kjør med den så kjenner du
norbakken Skrevet Mars 19, 2013 Skrevet Mars 19, 2013 Gratulerer med god bil! Ser ut som den har havnet i gode hender også, gleder meg til å følge med videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå