Gå til innhold

Dempere Bmw e39!! hjelp fort!

dagii
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, veldig dumt spørmål. men jeg kjøpte meg senkesett hos parts and retards for litt siden. nå skal jeg montere det. men usikker på hvilke fjærer som skal hvor. det er 2 små fjærer og 2 litt større. (tykkere)

Har hørt att de små skal sitte framma, men høres så ulogisk ut..

Noen som forrestren vet om jeg må bytte ut noe i topplagrene mine for å få på settet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil du se ved demontering.

Fjærene fram er lik i diameter hele veien mens de bak ofte er litt mindre i hver ende.

Topplager trenger nødvendigvis ikke byttes men er jo en slitedel.

Gummideler over og under fjærer er også noen ganger nødvendig å skifte ut men ikke absolutt et must.

Hvis du ikke har delt et slikt fjærbein(fram) før vil jeg anbefale deg å få litt hjelp slik at du vet hvordan du setter på klemmene ol.

Veldig enkel jobb, men vanskelig første gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sedan har "Lave og brede" fjærer foran, mens de bak er "lange og smale", om du skjønner. På touring er det vel bare den luftbelgsaken.

Så lenge det kun er snakk om rene senkefjærer, så er det ikke nødvendig å bytte noe annet om det ikke er slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendte inn epost til parts and retards. Han jeg fiukk svar av sa att de smaleste fjærene skulle sitte fremme. de er like hele vegen mens de bak er litt større å er smalere i endene.

Jeg har ikke delt noe topplager før, å kjenner ingen som har gjort det. noen som kan forklare det litt nermere? eller vet om noe innpå forumet her som kan hjelpe meg? : )

Skal bytte i dag, så det haster litt på en måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg der. jeg får bare ikke ting til å stemme, men det er sikkert fordi man må ordne litt på topplagrene. har bytte til senkesett på biler før. men ikke på sånn type bmw, men skal nok gå bra! :P Har leid verkstedplass hos en med godkjent verksted, så evt kan sikkert han hjelpe meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...