Fire^^ Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 noen som har erfaring med bilstereo fra ebay? Trenger en monoblock å jeg syns prisene er latterlig billig ett eksempel på en jeg vurderer: http://viewitem.eim.ebay.no/POWER-ACOUS ... 03186/item har 2x12" på 300w rms stk så er jo plenty med kraft her, men blir jo oppgradert en gang basserne og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Hva sammenligner du med? Sett den til salgs i Norge? Eller er det den klassiske "masse watt for lite penger" som er ute og lusker i buskene her? Noter deg følgende: Non-USA buyers - Please Note: Import duties, taxes and charges are not included in the item price or shipping charges. These charges are the buyer's responsibility. Så havner på noen kroner for denne forsterkeren likevel. Da hadde jeg heller satset på å kjøpe noe fra en forhandler her i landet, med norsk forbrukerkjøpslov i ryggen dersom det skulle skje noe galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fire^^ Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2013 har ikke så mye peiling på bilstereo, så alt jeg ser på er watt rms klar over det blir moms å toll itilegg, men når kun ein biltema forsterker koster 1600,- å er "kun" 700w rms så blir de noen lapper for en som har 1500w rms++ fra forhandler i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 En gylden regel å forholde deg til, jo flere watt og mindre kroner de koster jo større skit er det. En annen ting, 12" tommerne dine er ikke på en eneste watt. En høytaler leverer ikke kraft men er oppgitt til å tåle så så mye, under visse forutsetninger. Vanskelig å gi deg råd uten å vite hvordan elementer du har.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Biltema sin monoblokk er jo kliss lik Hertz HDP, ampire, polk mfl. så den funker sikkert bra Skulle likt å se ett bilde av innmaten av den for å få bekreftet det jeg tror og sier over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fire^^ Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2013 Jeg har 2x Alpine type-r swr-1240 1000w/300w Rms trenger forøvrig også tips til hvilken type kasse jeg må lage til en e39 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Jeg har 2x Alpine type-r swr-1240 1000w/300w Rms trenger forøvrig også tips til hvilken type kasse jeg må lage til en e39 sedan Da vil jeg tro at Alpine har specs på hjemmesidene, og forslag til volum på kasser. Velg en som er ca midt mellom maks og min av det de anbefaler for lukkede kasser og bygg en for hvert element, og tilpass de bagasjen din etter beste evne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Denne forsterkeren hadde passet bra, billigere unna kommer du ikke hvis du skal få utnyttet elementene dine: http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17221 Kasseforslag: Ei lukka eller portet kasse med denne fasongen, og tar HELE bredden av bakseteryggen og høyden fra gulv til hattehylle, slik at ikke noe av lyden forsvinner bakover i bagasjerommet. Platene foran elementet på bildet skal altså passe helt inntil seteryggen for å forhindre nettopp dette. Lukket kasse skal være på oppunder 30 liter pr element, portet kasse ca. 50 liter pr. element, tunet til 30-35hz. Portet kasse vil gjøre at du får mest ut av elementene dine. Ta kontakt på PM hvis jeg skal regne ut ei portet kasse for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Lukket kasse skal være på oppunder 30 liter pr element, portet kasse ca. 50 liter pr. element, tunet til 30-35hz. Portet kasse vil gjøre at du får mest ut av elementene dine. Ta kontakt på PM hvis jeg skal regne ut ei portet kasse for deg. Hva mener du når du sier at han får mest ut av elementene med portet kasse? Og går det isåfall på bekostning av noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 De blir mest lettdrevne i en portet kasse, samt at man får justert lyden til "sitt bruk" ved å tune kassa. Egentlig foreslår jeg kun porta kasser (sålenge elementene fungerer bra i det), men når det gjelder såpass enkle elementer som dette så spørs det jo om man er ute etter å beholde det meste av bagasjerommet sitt også, og da er lukket kasse en fin løsning. Portet kasse tar altså mer plass, og gir mer lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Biltema sin monoblokk er jo kliss lik Hertz HDP, ampire, polk mfl. så den funker sikkert bra Skulle likt å se ett bilde av innmaten av den for å få bekreftet det jeg tror og sier over Først kommer du med en hard påstand, så innrømmer du å ikke ha belegg for det i linja under? Nuvel... Trådstarter: Du kan godt kjøpe den forsterkeren der. Helt i orden for meg det, lyd vil du få! Så får du heller si i fra om du er fornøyd med "4000 watt" eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Lukket kasse skal være på oppunder 30 liter pr element, portet kasse ca. 50 liter pr. element, tunet til 30-35hz. Portet kasse vil gjøre at du får mest ut av elementene dine. Ta kontakt på PM hvis jeg skal regne ut ei portet kasse for deg. Hva mener du når du sier at han får mest ut av elementene med portet kasse? Og går det isåfall på bekostning av noe annet? Fordel: spiller teoretisk 3dB høyere enn lukket kasse ved samme mengde tilført watt. Ulempe: vanskelig for å produsere noe særlig nivå i frekvensene under tuningen til porten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Biltema sin monoblokk er jo kliss lik Hertz HDP, ampire, polk mfl. så den funker sikkert bra Skulle likt å se ett bilde av innmaten av den for å få bekreftet det jeg tror og sier over Først kommer du med en hard påstand, så innrømmer du å ikke ha belegg for det i linja under? Nuvel... Trådstarter: Du kan godt kjøpe den forsterkeren der. Helt i orden for meg det, lyd vil du få! Så får du heller si i fra om du er fornøyd med "4000 watt" eller ei Jeg får vel legge penga på bordet da skjønner jeg Jeg er vel ca 99% sikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 når en ser på sikringene på denne, Fuse Rating 3 x 35Amp så er dem ALTFOR liten til å holde til 4k watt. 105amp x 14,4 volt= 1512watt, MAX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasgranberg Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Jeg kjøpte meg lanzar monoblock på ebay og har fungert bra sammen med 2 x 12 ( kicker l5) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå