Gå til innhold

Bmw E30 318 M40. Butter imot på turtall.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en E30 som går het greit, men på høyere turtall det akkurat som om den får motstand( for lite bensin?).

Og selvom jeg girer opp, og får ett lavere turtall, fjusker den likedan i 2-3 sekunder før det gir seg. Akkurat bytta plugger uten hell. Tips anyone?:)

Sent from my vacuumer using Tapatalk

Skrevet

Tenkte det samme.. M40-motoren har problemer med at kamaksel blir fort slitt ut, og da vil den gå merkbart dårlig på høyt turtall. Nå skal jeg ikke si at dette er ditt problem, men er jo ikke verre enn å skru av toppdekselet og se.. :D

Skrevet

ahaa.. tusen takk for gode tips!

satse på at jeg får tid til dette når det blir litt varmere i været :))

Skrevet
En annen ting er at det oljerøret som går over kamakslene kan bli tett. Mitt måtte jeg rense ganske grundig. Evt så koster ikke nytt mange kronene :)

Kjøp et nytt slikt samtidig som du kjøper kam. Måtte bytte på min gamle M40 motor også, forbanna drittmotor i grunn.

• 2 months later...
Skrevet

Kjøp kit på koed med både kam, "spruterøret" og løftere. Er en ganske enkel og rett fram jobb, jeg bytta min på et par timer :)

Skrevet

okei.. mye kosta det deg? har funnet ett kit på ebay også med løftere + armer og pakninger.. uten sprutrøret, men det kan jeg bestille originalt :)

Skrevet

okei.. får det fra ebay for ca 1600 ink frakt.. kommer det røret i tillegg da på noen hundrelapper.. sleit litt med å finne noe på koed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...