Xavi0n Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Hei, har en 97 e39 touring som jeg er på leting etter ny mediespiller, og lurer på om det hadde gått ann å bruke en raspberry pi ( http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--an ... 00312.aspx ) og en touch-skjerm integrert der hvor cd spilleren er nå. Og kjøre android eller linux på denne, og dermed ha navigasjon, spotify og handsfree til telefon integrert. Er det noen som har prøvd dette før og vet hvordan det funker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Spørs litt på budsjett, men hadde personlig gått for en 2DIN spiller dersom det er kravene dine da får du noe ferdig som faktisk funker, med mindre veien er viktigere enn målet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Har virdert det også ja, men er like mye for å stille kjedsomheten/nysjerrigheten og se om det lar seg gjøre, og både raspberry og skjerm finner man på ebay til under tusenlappen uten frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Det bør ikke være noe problem, men det er ikke en løsning man velger om du vil ha noe som skal fungere med en gang. Da er det bedre å velge en ferdig spiller laget for E39 som nevnt. Jeg hadde selv PC i Primeraen min (lenge før det var noe som het Android og raspberry), og selv om det fungerte greit holdt jeg alltid på med nye tanker og prosjekter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Ja, ideen kom etter jeg satt på en e46 med d99 dynavin da jeg synes denne var treg, og en raspberry er jo kraftigere og bør klare og kjøre spotify og lignende uten broblemer. Men det blir nok til at jeg kjøpen dynavin, en pioneer spiller eller haulingan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Noe sånt hadde vært fett å ha. http://www.ebay.co.uk/itm/Carputer-Doub ... a3d&_uhb=1 Windows 8 og greier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Broblemet er jo at Win 8 wil vøre knotete å betjene på en så liten skjerm, finnes jo touch optimaliserte linux distroer, og dette er en stor enhet, men hvis du bygger selv kan du ha selve Maskinen og HDD i bagasjerommet og bare skjermen framme, og siden det ikke vil være fysiske knapper på skjermen kan du faktisk ha en ganske stor skjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moeraa Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 akk det med rasberry pi en osv har jeg null peiling på, men dynavin d99 med android så har du jo alt det tok med knappe 1-2 timer å instalere og funket med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2013 Problemet er at en dynavin koster nesten 9000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå