Gå til innhold

Effektøkning av eksos/chip/KN på E46 320i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Nå nærmer sessongen seg. Ser ikke sånn ut enda, men tiden flyr.

Det jeg tenker på er å chippe bilen. har e46 2003 320.. har montert Eisenmann race eksos, og lurer på om jeg skal kjøpe schmiedmann sitt grenrør og chippe den opp. hvor mye er det å hente ut på dette? bør jeg vurdere KN filter også? 5-10hk? 10-20hk?

utifra ultimo sin chip så skal jeg få "vidunderlige 187hk" http://www.ultimo.no/tuning/bmw-tuning.htm

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.

Skrevet

Ville ikke kasta bort kr på detta nei.

KN-filter gir kul lyd, bare pass på å skjerm det godt av for varme.

Skrevet

er vel fler som har tenkt som meg her. Mye trur du at det er å hente? vil jeg merke noe mer effekt?

Skrevet

anbefales ikke på automat om det er det du har. Kan resutere i converterhavari.

Men om det var manuell så stiller jeg meg ikke så negativ...du ender på ca 187 hk ja og 390 nw mener jeg. Det merkes for å si det sånn.

:)

Skrevet
anbefales ikke på automat om det er det du har. Kan resutere i converterhavari.

Men om det var manuell så stiller jeg meg ikke så negativ...du ender på ca 187 hk ja og 390 nw mener jeg. Det merkes for å si det sånn.

:)

Tror du missforstår litt. Trådstarter har bensinbil uten turbo, ikke turbodiesel ;)

Ikke sløs bort pengene dine. Eksos og filter gir tøff lyd, men mer enn det ville jeg ikke håpet på, chip eller ei.

Skrevet

ja okei :) Takk for svar, er veldig fristende, men er smartere å bruke pengene på noe annet. Er det noen som har konvertert om bilen sin til å kjøre på e85 her? kostet 6400,- 10% økning av hk og 30NM mer, bor nærme Sverige og der tilbyr de det jo. Norge er jo korrupt.

Skrevet

Hvis du tenker på å konvertere til e85 så les tråden i signaturen min :-)

Ps... Du kan få kjøpt et brukt konverteringskit av meg for 2000,-

Jeg solgte bilen, men beholdt kittet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...