Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Helt ny på forumet her, og tenkte det passa seg greit og melde seg inn her nå som man har blitt med i BMW familien etter og ha hatt en Mazda i 2 år.

Så, jeg skal hente bilen til uka, det er BMW 520iA 2001 modell, så E39 karosseriet med hele 170hk. Var og så på den idag, og noterte ned noen småting som må ordnes etter den er min. Det er en innbytte bil, eid av en eldre kar, tror det kun er en eier på den og den har gått under 200 000 km heldigvis! Dette er også facelift utgaven, men de som har peiling på BMW vet vel det. Håper dette er riktig plass og skrive på, så over til de småtingene som jeg så på bilen ;

Angel Eyesene lyste kun på førersiden, begge ringene, men ikke på passasjer siden. Jeg spurte om hva det kunne være, selgern trodde det kanskje var en pære, men jeg har null peiling, så derfor spør jeg her. Ellers fungerte både hovedlys og fjernlys (på begge sider, bare ikke Angel Eyesene). Disse har jeg tenkt og bytte om til xenon-farge type, så vis du har noen anbefalinger eller vet hvordan det gjøres, mottas det med stor takk!

Nøkkelen har "dødt" batteri (?), prøvde og låse den med knappene på nøkkelen, men den låste seg ikke, og selger trodde batteriet var dødt, men såvidt jeg har fått med meg så er det automatisk oppladbart når den står i tenningslåsen? Fant ivertfall ikke ut hvordan man bytter batterier.

Frontfangeren er noe sprekt etter en brøytekant, så jeg har tenkt til og bytte den ut i M-sport front, og da byttes bakfangeren også, så langt lommeboka strekker. Vis jeg bestiller dette fra gs/bsbildeler, vil den komme i kun en farge, eller finnes de i fargen bilen har? Noen som har erfaringer om det? Bilen er blå, mørkeblå, ser litt navyblue ut faktisk.

Det er også original CD spiller inne i bilen, men jeg fant ikke noen CD veksler (?) som jeg har sett på YouTube bak i bilen på venstre siden (førersiden), og har planlagt og bytte ut CDspillerne med Dynavin eller hva den heter, navigasjonsgreia for og få AUX osv, og vis det går smertefritt skal jeg montere inn BavSound for iPhone og iPod.

All hjelp tas i mot med takk, og jeg ser fram til mange fine år som fornøyd BMW fører! :)

edit :

Kom på noe, bilen har jo tråssalt automat, så når den står i D, så skal det vel stå i displayet at den står i D, også står P, N og R i litt svakere? Eller står det kun bare hvilken modus den er i? Så også at når jeg dytta den over i sporten så kom det opp hvilket gir den stod i.

Også en annen ting, inne i displayed så står det at det er en "feil" på høyre baklykt, så jeg prøvde og sjekke dette, men LED kjørelyset fungerer på begge sider, begge bremselys fungerer utmerket når bremsen blir presset inn, samme med ryggelysene fungerer begge to. Noen som kanskje vet noe hva det kan være, eller burde jeg ta og få deg diagnotisert?

Også en liten alt i alt til slutt, så er bilen en drøm og kjøre i forhold til min første berg og dalbane bil :)

Skrevet

har selv en helt lik en, bare 2003 bersion som er gått hele 87000 km, men nokk om det, de har ikke cd veksler, nøkkelen blir lada, så kan være du må "synce" den me bilen, er en guide på youtube for det, har akk vært ute på byn, så har ikke akk lyst å lete opp noe på youtube nå :) OG anbefaler på det sterkeste dynavin d99 med android, da får du bluetooth musikk og telefon, og mulighet for ipod/tv/dvd osv osv osv,pluss den har 3 linje utganger :) har selv bare hatt bilen i 1 måned å er strålende fornøyd, drøm å kjøre!

Skrevet

Først og fremst gratulerer med bmw!

Når det gjelder angeleyes, så er det garantert defekt pære. Denne pæren lokaliseres midt i mellom ringene, sett bakfra og ser slik ut!

Angeleyes av typen LED kan enkelt handles på eBay, eller på f.eks GS Bildeler.

Selvom nøkkelen er oppladbar, så er den alikevel ikke evigvarende, så er nok absolutt mulighet for at den er død, og dermed må du til anskaffelse av ny nøkkel og få denne kodet opp mot bilen. Dette kan gjøres hos alle BMW sertifiserte verksteder, og garanteret yttligere steder.

CD-veksler var ekstrautstyr, så det er ingen selvfølge at dette befinner seg i bilen!

Har selv Dynavin D99 med Android i min bil og er veldig fornøyd med det, så den kan anbefales ;)

Skrevet
Først og fremst gratulerer med bmw!

Når det gjelder angeleyes, så er det garantert defekt pære. Denne pæren lokaliseres midt i mellom ringene, sett bakfra og ser slik ut!

Angeleyes av typen LED kan enkelt handles på eBay, eller på f.eks GS Bildeler.

Selvom nøkkelen er oppladbar, så er den alikevel ikke evigvarende, så er nok absolutt mulighet for at den er død, og dermed må du til anskaffelse av ny nøkkel og få denne kodet opp mot bilen. Dette kan gjøres hos alle BMW sertifiserte verksteder, og garanteret yttligere steder.

CD-veksler var ekstrautstyr, så det er ingen selvfølge at dette befinner seg i bilen!

Har selv Dynavin D99 med Android i min bil og er veldig fornøyd med det, så den kan anbefales ;)

Da satser vi på at det ikke er værre enn det. Dybvik-Trading har en del AE pærer ser det ut som, vil disse passe rett inn og gi en xenon farge? Er originale xenonlykter, så hadde vært flott og fått det mest likt.

Kom også på noe jeg lurte på i samme slengen, oppdaterer første posten!

Skrevet

Hei,

Som lasseln sa, så er det nok bare pæra.

Hva er du ute etter når du skal ha LED? Skal det lyse sterkt, eller spiller det ingen rolle?

-Vil du ha en som lyser sterkt, og er av god kvalitet så kjøper du denne (Ja den er dyr men den er bra, har den selv);

http://www.ebay.com/itm/MTEC-Ultimate-1 ... 6d&vxp=mtr

Ta kontakt med selger og hør om han sender til norge. :)

Det finst mange typer, kjøper du i norge kommer du garantert til og betale for mye for dårlig kvalitet.

-Som denne typen her, har sett den tilsags i norge for 700 kr!!!!! Og tro meg, DET ER IKKE VERDT DET! Da har du nesten en Mtec. Disse får du dog BILLIG på ebay, de lyser ganske svakt, og blinker når du slår på tenninga uten og ha på lys (pga pæresjekk, denne kan deaktiveres for og fjerne problemet):

http://www.ebay.com/itm/BMW-White-High- ... f3&vxp=mtr

Vil du ha denne så kjøp på ebay og slipp unna med 200 kr! :) De er ikke verdt mer, så at dem selges så dyrt i Norge forstår jeg ikke. Har selv hatt 2 sett av disse, det ene ble bytta fordi det hadde farge forskjell. Jeg kjøpte bare på ebay så kosta meg et par hundre kroner for begge to. Mtec kom vel på rundt 1000,- men det var verdt det! De lyser GODT selv i dagslys. :)

-Ang nøkkelen, så kan det være gåent batteri ja, men jeg ville prøvd og programmert nøkkelen til bilen på nytt, for og utelukke at det ikke er problemet. Altså programmere den til sentrallåsen, vis det ikke er gjort så funker den naturlig nok ikke. :) Dette er enkelt og du ka gjøre det selv.

Sjekk her:

http://www.thebmwforum.com/Thread-DIY-P ... -Key-Types

Funker ikke nøkkelen da, er nok batteriet dødt, dette kan du bytte selv, og du slipper og punge ut et par tusen for ny nøkkel, sjekk her:

http://forum.roadfly.com/threads/127572 ... ry-key-E39

Du må lodde litt og slikt, men det er MYE billigere en en ny nøkkel. :) Om du søker på youtube er det mange videoer på hvordan man bytter dette batteriet.

-Når den står i D skal D lyse sterkt, og P R N skal lyse svakere ja. Og når den står i manuell lyser alle gira, + D S i sterkt. :)

-Når det gjelder feil på baklykt, så er dette mest sansynelig dårlig kontakt. Ta ut kontakten og pære brettet på alle lykter og puss over med litt fint sandpapir, så tenker jeg det ordner seg :)

Edit, se profilbildet mitt, der har jeg den billige typen led, og du ser knapt at der er lys.

Se forøverig denne tråden for tips ang. led pære;

viewtopic.php?f=9&t=237902

Skrevet
Hei,

Som lasseln sa, så er det nok bare pæra.

Hva er du ute etter når du skal ha LED? Skal det lyse sterkt, eller spiller det ingen rolle?

-Vil du ha en som lyser sterkt, og er av god kvalitet så kjøper du denne (Ja den er dyr men den er bra, har den selv);

http://www.ebay.com/itm/MTEC-Ultimate-1 ... 6d&vxp=mtr

Ta kontakt med selger og hør om han sender til norge. :)

Det finst mange typer, kjøper du i norge kommer du garantert til og betale for mye for dårlig kvalitet.

-Som denne typen her, har sett den tilsags i norge for 700 kr!!!!! Og tro meg, DET ER IKKE VERDT DET! Da har du nesten en Mtec. Disse får du dog BILLIG på ebay, de lyser ganske svakt, og blinker når du slår på tenninga uten og ha på lys (pga pæresjekk, denne kan deaktiveres for og fjerne problemet):

http://www.ebay.com/itm/BMW-White-High- ... f3&vxp=mtr

Vil du ha denne så kjøp på ebay og slipp unna med 200 kr! :) De er ikke verdt mer, så at dem selges så dyrt i Norge forstår jeg ikke. Har selv hatt 2 sett av disse, det ene ble bytta fordi det hadde farge forskjell. Jeg kjøpte bare på ebay så kosta meg et par hundre kroner for begge to. Mtec kom vel på rundt 1000,- men det var verdt det! De lyser GODT selv i dagslys. :)

-Ang nøkkelen, så kan det være gåent batteri ja, men jeg ville prøvd og programmert nøkkelen til bilen på nytt, for og utelukke at det ikke er problemet. Altså programmere den til sentrallåsen, vis det ikke er gjort så funker den naturlig nok ikke. :) Dette er enkelt og du ka gjøre det selv.

Sjekk her:

http://www.thebmwforum.com/Thread-DIY-P ... -Key-Types

Funker ikke nøkkelen da, er nok batteriet dødt, dette kan du bytte selv, og du slipper og punge ut et par tusen for ny nøkkel, sjekk her:

http://forum.roadfly.com/threads/127572 ... ry-key-E39

Du må lodde litt og slikt, men det er MYE billigere en en ny nøkkel. :) Om du søker på youtube er det mange videoer på hvordan man bytter dette batteriet.

-Når den står i D skal D lyse sterkt, og P R N skal lyse svakere ja. Og når den står i manuell lyser alle gira, + D S i sterkt. :)

-Når det gjelder feil på baklykt, så er dette mest sansynelig dårlig kontakt. Ta ut kontakten og pære brettet på alle lykter og puss over med litt fint sandpapir, så tenker jeg det ordner seg :)

Edit, se profilbildet mitt, der har jeg den billige typen led, og du ser knapt at der er lys.

Se forøverig denne tråden for tips ang. led pære;

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=237902

Jeg er ganske opptatt av belysning, min gamle bil er helt gjort om når det kommer til lys og lykter (eneste Mazda 626en i Norge som har Xenon i både nær og fjern pluss DRL lys, ganske sikker), så sterkest mulig hadde vært best, så da tror jeg tar og kontakter selgeren av MTech pærene, også satser vi på at han sender til Norge så blir fronten litt mer lekker enn bare to halogen ringer!

Har lest noe om og programmere nøkkelen, så skal prøve det først, også får vi se om den kanskje ikke er programmert eller om batteriet er dødt. Tror du forresten det går an og få en ny type fra forhandler, altså at nøkkelen er inni selve holdern, og spretter ut når man trykker på knappen i toppen, og fortsatt ha fjernstyringa, går det an og spesialbestille det hos BMW?

Skal se etter, ellers er det vel ikke noe problem sånn sett.

Bilde av hvordan sensor tingen for baklykta ser ut.

1388705.jpeg

Vis ikke bilde vises, er link her ; http://imageshack.us/f/705/941587832803xl.jpg/

Mr Mykland, det du kan gjøre er og bygge om til Xenon, kjøp Xenon kit fra Autolights for eksempel, gjør lyset mye bedre, gjorde det på min gamle bil, var plutselig mye deiligere og kjøre om kvelden :)

Skrevet

Heisann, ang feil på høyre baklykt å kan d være skiltlys også. De lyktene lever et ganske tøft liv og dine er nok mere enn moden til utskifting om de ikke er byttet. Bytt hele innsatsen når du først er ute med de, plasten blir sprø og morken etter så lang tid. Jeg byttet til disse fra megalys.no og de skapte et helt nytt look. http://www.megalys.no/products/led-skil ... e71-e90123

Kjøp deg i tillegg disse så får du knall hvite angel eyes også.. http://www.megalys.no/products/led-angeleyes-5watt2

Merk at det er forskjell på sedan og Touring skiltlys.

Skrevet

Ser jo ganske dumt ut og kjøre rundt med lyskastere bak bilen.. :P Er et par rundt her som har slike, og det lyser jo opp bak bilen så man skulle tro dem kjører med grøftelys bak.. :lol:

Har led selv, men de har tilnærmet halogenfarge og jeg har stilt ned styrken så de akkurat lyser opp skiltet og ikke noe mer, ser helt orginalt ut :mrgreen:

Skrevet
Heisann, ang feil på høyre baklykt å kan d være skiltlys også. De lyktene lever et ganske tøft liv og dine er nok mere enn moden til utskifting om de ikke er byttet. Bytt hele innsatsen når du først er ute med de, plasten blir sprø og morken etter så lang tid. Jeg byttet til disse fra megalys.no og de skapte et helt nytt look. http://www.megalys.no/products/led-skil ... e71-e90123

Kjøp deg i tillegg disse så får du knall hvite angel eyes også.. http://www.megalys.no/products/led-angeleyes-5watt2

Merk at det er forskjell på sedan og Touring skiltlys.

Du sa det faktisk der, for det er ikke noe skiltlys i det heletatt, det var helt mørkt bak. Fordi alle lys i selve baklykta lyste, fungerte akkurat likt på begge sider, så da er det nok det. Da skal jeg få bestilt skiltlys (det har jeg planlagt og bytte uansett, halogen er ikke pent, syns det er litt tøft når det lyser opp på bakken bak og)

Hvordan er angeleyesene der iforhold til de MTech som en annen her anbefalte? Det viktigste er at de lyser i alle fire ringene, og at det er i type xenonfarge, ikke halogen, siden bilen originalt har xenon.

Skrevet

Hei, jeg har de 5 watt led pærene som jeg linket til og de er knallhvite. 7000 kelvin er vel så hvitt du kan få d før det går over til blålilla.. De har også 10 watts, sjekk ut sida du og les hva de skriver. :-)

Har ingen erfaring med mtech så kan ikke si hva som er best, tipper de er like gode.. :-)

Skrevet

Vil du ha skikkemig led ae pære så kjøper du ikke de på "5" watt vertfall. Mener mtec er 6w å de lyser jævla mye bedre til NESTEN samme pris..

Sjekk denne jeg laget for en stund siden;

Vil du absolut ha den dritt pæra der så kjøp for all del på ebay til $25 og ikke kast vekk 700 spenn! Det er de faen ikke verdt :P

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Skrevet
Vil du ha skikkemig led ae pære så kjøper du ikke de på "5" watt vertfall. Mener mtec er 6w å de lyser jævla mye bedre til NESTEN samme pris..

Sjekk denne jeg laget for en stund siden;

Vil du absolut ha den dritt pæra der så kjøp for all del på ebay til $25 og ikke kast vekk 700 spenn! Det er de faen ikke verdt :P

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Utifra filmen din så ser jo de Mtech pærene altfor sterke ut, ringene blir jo kjempe store? Ser ivertfall sånn ut.

Men har sett at Dybvik har 6watts AE pærer med 6000k fargetemp. De burde da funke de? Står noe om at det er noe overliggere eller noe, men min BMW er facelift, så den har lyktene orginalt, og er det da 35watts H8 pærer? Og en pære lyser på to ringer, ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...