icemanM5 Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Har akkurat bytta ALT av bremser rundt om på bilen, INKL. begge slitasjevarslerene... Men fortsatt kommer det opp i kjørecomputeren "bremsebelage prûfen" hver gang jeg setter på tenninga, og hver gang jeg stopper bilen.... Begynner å bli drit lei gong i hodet nå... Noen som vet om denne må slettes som feilkode for å holde kjeft...? Trodde kanskje dette ordna seg selv når jeg bytta varsleren jeg, i og med oppbygging og virkemåte på de....!? For når de er gåen, så er jo en krets brutt... feilmelding forståeligvis... men når jeg har montert nye, så er jo kretsen sluttet igjen, og da trodde jeg det var kontakt igjen....... Anyone...?
Alpejohn Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Prøv og slå på tenninga på 2 og ikke start, vent litt mer en 30 sek.. Leste en gang at dette nullstiller denne varselen. Vet ikke om det funker da..
icemanM5 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Takker, det skal prøves ihvertfall....
SweetBMW Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Indikatoren går av etter en 10-20 ganger omstart, evt kan den resettes med diagnose utstyr, men de skal gå bort av seg selv rimelig kjapt. Du byttet begge, og ikke knekt noen pinner i kontakt eller noe? Bare for å utelukke all små feil.
icemanM5 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Nei det så faktisk ut til at kontaktene var hele når jeg bytta begge varslerne. Men jeg har jo starta og stoppa den flere enn 20 ganger siden jeg bytta da, men er der hver eneste gang uansett.... :/ Begynner å bli så lei den jævla gong-gongen hver eneste gang jeg skal ut og kjøre.... Får høre med en kompis med diag....
SweetBMW Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Hmm. Ja så lenge varslerne er ok og ikke brudd i så skal det jo være ok. Sjekk ut denne evt.
icemanM5 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Jeg har den andre kjørecomputeren på min, og får ikke opp noe slags lampe som på den videoen.... Får bare opp tekst i midten av instrumentet jeg... Så jeg har liksom ikke noe å "nullstille" som jeg kan se, om du skjønner hva jeg mener...?
D.Toft Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 åpne bilen, la døren stå åpen, sett nøkkel inn og vri til hakk 2, la den stå slik minimum 30 sekunder.
icemanM5 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 åpne bilen, la døren stå åpen, sett nøkkel inn og vri til hakk 2, la den stå slik minimum 30 sekunder. Og det vil gjøre susen, garantert...?
D.Toft Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 det funket på min e39. om det ikke funker, så er det ikke kontakt eller kabelbrudd
icemanM5 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 det funket på min e39.om det ikke funker, så er det ikke kontakt eller kabelbrudd Skal prøve...
icemanM5 Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Da har jeg akkurat prøvd, og i ett minutt, men når jeg slo av tenninga, så kom det opp "bremsebelage prûfen" IGJEN......
SweetBMW Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Da må det være noe feil på varslerne dine :`\
D.Toft Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 sjekk koplingene. har samma køddet på min e38, så må gjøre noe lurt der. vet eg har dårlig kontakt fremme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå