M|Fjeld Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 Da ble det ny bruksbil gitt woho Bilen er i grei bruksstand og er en 89 mod 525ia med 360.000 km på tellern. Kjøpte bilen med mangellap og må inn på eu innen måneden er omme. Bilen begynte å fuske kraftig på vei hjem, sjekka dette idag og fant ut at batteripolene satt løst og fordelerlokket var helt nedstøvet. Fikset opp dette så var bilen god som gull igjen. Noen bilder som forrige eier tok i sommer Utstyrslista. Code Description (EPC) S314A Door mirror / driver's lock, heated S320A Deleted, model lettering S400A Slide/tilt sunroof, manual S415A Sun-blind, rear S464A Ski bag S494A Seat heating driver/passenger S498A Headrests, rear, mechanically adjustable S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S520A Fog lights S556A Outdoor temperature indicator S570A Reinforced power supply S687A Radio preparation L827A NATIONAL VERSION SCANDINAVIA S850A Additional Export tank filling S860A Additional turn indicator lamp S925A Transport protection package Planen for bilen er å få den eu-godkjent og holde den vedlike fremover Litt info om bilen: - M20b25 - 359000 km - 4x el. vinduer - Rullemalt mattsvart - Slitne M-tech stoffseter - Liten kjørekomputer Ting som er gjort: -Fikset fuskinga og eksoslekkasjen Planer videre: - Bytte toppakninga da denne er gåen - Ta resten av overflaterust. - Nye dempere frem og bak - Overhale frem og bakstilling
M|Fjeld Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Skrevet Februar 15, 2013 Og der tokk toppakninga kvelden Blir å skifte denne de nærmeste dagene
Fredrik 90 Skrevet Februar 15, 2013 Skrevet Februar 15, 2013 Gratulerer Var faktisk litt kult når den var matt svart, ellers så så sen jo clean og hel ut. Bare få litt skikk på motoren og gi den godt stell framover så går den 200 000 km til skal du se Godt du har fått deg bruksbil av riktig merke igjen
M|Fjeld Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Skrevet Februar 15, 2013 Takker Hehe mattsvart ser bra ut på bilen Når det kommer til stand på resten av brakka stiller det seg dårlig dessverre. Mye rust i kanaler og dårlig understell/bremser. Men skal gi bilen pleien den trenger så skal den få leve noen måneder til hvertfall hehe
M|Fjeld Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Skrevet Februar 18, 2013 Da har jeg undersøkt bilen i helga som var og kom frem til følgelnde deler som må byttes: - Termostat (åpner ikke, selv ved kokepunkt) - Vannpumpa (gåen, ingen trykk i kjølesystemet) - Viskosevifta (står stille mens motor går rundt) Usikker på om toppakningen er hel, men orker ikke begynne å demontere topp nå før de andre feilene er utbredt. Delene bestilte jeg på mekonomen istad og henter dem imorgen
M|Fjeld Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 Termostat og vannpumpe byttet. Blåser varmt på både turtall og tomgang, så det er bra. Viskosevifta var helt kaput, så den er demontert og venter på ny
M|Fjeld Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 Hva er en dag uten nye problemer? Nå fusker bilen som et uvær og det klakker kraftig fra toppen. Skrudde av topplokket for å ta en titt. Ved tomgang beveger vippearmene seg normalt, men ved turtall er det nesten ingen bevegelse... Bilen skal en tur til dr azeton imorgen for å stille diagnose så får se om det blir rask ornings på det
316 Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 Hva er en dag uten nye problemer? Nå fusker bilen som et uvær og det klakker kraftig fra toppen. Skrudde av topplokket for å ta en titt. Ved tomgang beveger vippearmene seg normalt, men ved turtall er det nesten ingen bevegelse... Bilen skal en tur til dr azeton imorgen for å stille diagnose så får se om det blir rask ornings på det Typisk M|Fjeld bil?
M|Fjeld Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Justerte ventilene og la opp nytt lednignsnett til bensinpumpa her om dagen. Har fungert feilfritt frem til nå ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå