Gå til innhold

bmw 520 spørsmål

bimmer1990
 Share

Anbefalte innlegg

heisann!

jeg er på vei til og kjøpe meg en bmw 520 men jeg lurer på noen spørsmål,

den har gått 124 00 har dette noe preg på motoren min far mener at den vill gå litt så må den på verksted for og repareres!

og noen som veit hva en service på slike biler koster?

og hvor er de billigeste forsikringene på denne slags biler?

takker for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

[...]

og noen som veit hva en service på slike biler koster?

og hvor er de billigeste forsikringene på denne slags biler?

takker for svar;)

Hei selv og velkommen til forumet.

Servicepriser er ikke det du skal bekymre deg mest for. Spør heller hva som kan gå i stykker, og hva en reparasjon vil koste.

Forsikring; hvilket selskap som faller gunstigst ut avhenger av bonus, alder og bosted.

Start med å legge inn dine data hos f.eks. If og Nemi så får du noe å ta utgangspunkt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en 07 modell det er min far som er skeptisk for at den har gått hele 124 000 km,

jeg er 22 år skulle egentlig fått bestemt selv men han far må alltid ha en finger med i spillet

da spør jeg dere jeg da, hva er vanelig at går i stykker på slike bmwer og hvor mye vill det koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da spør jeg dere jeg da, hva er vanelig at går i stykker på slike bmwer og hvor mye vill det koste?

Litt interessant lesing for deg her.

Husk å ikke tro alt du hører - og kanskje du skal ta med deg dette sitatet fra tråden før du starter: ;)

Jeg mistenker at EN DEL av de som sliter med mye alvorlige feil på motor og drivverk har importerte biler med juster km stand. Ettersom bilen er importert har de ikke noen garanti/reklamasjonsrett/goodwill hos BMW Norge, så de må betale selv. Dette fører til ramaskrik og 5-serien ender opp som en bil med overdrevent mye feil, enda flere seriøse statistikker peker i andre rettinger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sent 07 325d som nå har gått 122 000 km og det eneste som er bytta på denne er skiver og klosser, ellers er bilen i tipp topp stand og går som en drøm. 124 000 km er ingenting på dagens biler, slitedelene vil nok begynne å komme rundt 150 000 km alt etter bruksmønster selvsagt :)

Sjekk også service heftet at alle servicer er nøye fulgt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen.

124.000 km er jo ingenting. Er det 520 bensin du har sett på?

De har ikke mer feil enn de fleste andre biler og du trenger jo ikke bruke dyre merkeverksteder til alt. Tror du kommer til å bli glad i den bilen, og det tror jeg din far blir også når han får kjørt den litt.

Hvilken bil har din far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...