Gå til innhold

Jacobsen´s nye E30 325i 1988 - Nye bilder med OZ futura

Share

Anbefalte innlegg

Bak kommer spesielt til og bli et problem siden faceliftbuene bak er mye lavere enn preface.. På mine 10x17 jeg hadde i fjor på faceliften kjørte jeg 225.35 bak. Kanten er bretta inn og jeg kjørte med bumpstops for ikke å subbe.. D gikk på hååååret.. Kjørte 215.35 foran på 8,5... Der skrapa jeg skjermer som bare juling etter senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var den dekkdimensjonen jeg ble anbefalt av Claus selv, og jeg er ikke så fan av altfor mye strekk heller! Men han fortalte at jeg måtte valse endel, tenkte jeg skulle gjøre det etter at jeg har fått den fra lakkering! :)

Her ser du en E30 med akkurat samme dimensjoner som jeg skal ha!

Jeg syns hvert fall dette ser meget bra ut!! :D

http://www.felgen-garage.de/Showcars/Jure.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du gjør smart i å valse FØR lakkering... 215.40 og 245.35 er dimensjoner fra 90-tallet... Men for all del, din bil og ditt valg :) jeg snakker av ærfaring.. Den dimensjonen du sier hadde jeg i 2006, med GRISEVALSA buer... Da funker det. Med org buer er d kræsj og subbing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for all del, kjør på! Så kan jeg si "hva var det jeg sa" når du selv finner ut at det ikke er særlig suksess med 215.40 og 245.35 på senket bil uten valsa buer :)

Claus har rett i at det er "riktig" dimensjon ut i fra felgene, men når man har så små marginer som man har på E30 så blir det ikke så riktig allikevel. Gjennom snart 10år med E30 med forskjellig senk og dekk/felgdimensjoner så har jeg prøvd det meste, derfor jeg prøver og komme med råd slik at du slipper å bomme på ting jeg har prøvet og feilet på.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for all del, kjør på! Så kan jeg si "hva var det jeg sa" når du selv finner ut at det ikke er særlig suksess med 215.40 og 245.35 på senket bil uten valsa buer :)

Claus har rett i at det er "riktig" dimensjon ut i fra felgene, men når man har så små marginer som man har på E30 så blir det ikke så riktig allikevel. Gjennom snart 10år med E30 med forskjellig senk og dekk/felgdimensjoner så har jeg prøvd det meste, derfor jeg prøver og komme med råd slik at du slipper å bomme på ting jeg har prøvet og feilet på.:)

Hvem har sagt jeg ikke skal valse? Selvfølgelig må jeg valse! Vil jo skrape og subbe som bare det om jeg ikke gjør der! Allerede bestilt time til vals:)

Takk for råd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg missforstått, for trodde ikke du skulle det.! Men om du da valser hele buen, og ikke bare bretten innom skjermen, så går det nok med 215.40 og 245.35 :)

Satser på at det blir bra!:) om jeg ikke blir fornøyd,, så får jeg bare kjøpe nye dekk!:)

Men skulle fått tak i coilovers, du vet ikke om ett sett til en grei pris? :D

Helst uten sveising, da jeg ikke kan det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JOM / TA Technix (eller hva det heter) er "budsjett-coilovere".. De brukes sammen med org 51mm fjærbein. Funker greit, men ikke noe mere enn det :) Koster rundt 3-4000kr... (Har TUV).

Om du skal legge litt i det og kjøpe noe skikkelig, med TUV, så vil jeg anbefale KW Coilovers eller HR Monotube. Da har du noe av det beste, og justerbar høyde og hardhet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent eksemplar, Gratulere :))

Takk for det :)

Kjørte 10x18 bak på min 86' E-30 cab med 245/35-18 å det var med maks senk å vals å det subber uten bumpstop :)

Okei, blir spennende å se hvordan der blir :) veiene her i Lørenskog er ikke akkurat bygd for lave biler, så får se hvor lav min blir!

JOM / TA Technix (eller hva det heter) er "budsjett-coilovere".. De brukes sammen med org 51mm fjærbein. Funker greit, men ikke noe mere enn det :) Koster rundt 3-4000kr... (Har TUV).

Om du skal legge litt i det og kjøpe noe skikkelig, med TUV, så vil jeg anbefale KW Coilovers eller HR Monotube. Da har du noe av det beste, og justerbar høyde og hardhet.:)

Okei, sett på H&R, fått en veldig bra pris på det også, så får se om jeg slår til eller ikke :)

Jeg har bestilt h&r ikke fått det enda (sykt lang ventetid) men det har fått mye skryt.. du burde gæ for noe skikkelig, kjøper du jom må du kjøpe bumpstops med en gang:-)

Heldig! Lyst på det selv, men koster endel!

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...