Svein Kristian Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Hei! sliter veldig med tommgangen på bmwen min! etter at jeg fikset tommgangs regulatoren ble denn litt bra men så for 2 dager siden stoppet jeg på rødt.. å bilen kveltes. nå sliter jeg med det vær gang jeg tar denn i fri. jeg har ikke byttet selveste regulatoren! bare slangene. nå jager denn masse og tilslutt kveles bilen. dette er gjort for å prøve å fikse det: *har rensett tommgangs regulatoren og byttet begge slangene til den. *har sjekket luftmengdemåleren *tettet forskjellige slanger for falskluft *byttet eksosanlegg pågrunn av stor skade på det gamle ( ny 02 sensor bestillt ) ------------------------------------------------------------------------ håper på noen gode tips!
Svein Kristian Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 nå har jeg tatt diagnose på bilen. masse småfeil dukket opp men ikke noe som skulle gå utåver tommgangen. har fått en sensor i bilen som skal lese opp kjøringen til imorgen! så skal verkstede prøve på nytt! takk for tipse Vegard!
Svein Kristian Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Skrevet Februar 21, 2013 nu har æ montert ny 02 sensor å powerfilter kit! også leka mæ med startgass (fant ingen tegn til falsk luft) biln fungere meget bra nu! håpa det hold!
vegard89 Skrevet Februar 23, 2013 Skrevet Februar 23, 2013 Ossen sjekket du lmm? ikke så lett å se om den er deffekt kanskje? mulig er den som er syndern.. vet at disse åpne luftfilterene kan ha lett for å ta knekken på lmm. Rett meg om jeg tar feil
Svein Kristian Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Skrevet Februar 24, 2013 jeg har egentlig bare koblet denn av og på mens motorn gjikk. bare for å shekke at den er i drift men ja! du kan ha ett påeng!
vegard89 Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Prøv med en anen lmm om du har mulighet så har du værtfall utelukket det hehe
Svein Kristian Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Skrevet Februar 24, 2013 yepp det har æ åå det skal æ jør ;)
Svein Kristian Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 der va det pån igjenn.. bilen blei bra etter jeg skiftet lambdasonde.. oog hær om dagen komm jaginga fullt tilbake! etterfulgt med at han dør ut når jeg tar denn ifri... jeg lurer på om kanshe dette kan ha noe med cam sensorn og gjøre?
warg Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Jeg holder en knapp på LMM, da disse er veldig følsomme for åpent luftfilter. Beste ville vert å montert på den gamle luftfilterboksen med ny LMM. Blir dyrt i lengden viss du skal bytte LMM hver gang bilen begynner å kødde seg på tomgang. Viss cam sensoren ikke hadde virket ville det nok utløst en CEL
Svein Kristian Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 kjøpte bilen med åpent luftfilter så har desværre ikke luftfilterboksen! men ja mye tyder på at den kan være gåen! en det noen metoder å shekke lMM en på egentlig ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå