Adrian320i Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 heeey Lurer på å kjøpe et effekt anlegg til bilen min til sommeren, men er det verdt det? Hva får jeg vis jeg kjøper det, rå lyd, effekt? Noen her som kanskje har ett til salgs ? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 hvis du kjøper ett eksosanlegg uten katalysator, eller ett med racekatalysator, så henter du nok noe effekt. bytter du i tillegg til grenrør så får du nok greit merkbar effektøkning på e39 520i er det visst dokumentert 17hk økning ved bytte til grenrør og racekat. såkalte catback anlegg som kun er rør & lyddempere etter katalysatorn gir i de aller fleste tilfeller veldig liten, eller ingen økning, mest lyd lurt å kombinere åpnere eksos med ett luftfilter som tillater meir gjennomstrømming. trenger ikke no powerfilter, k&n for eksempel har innsatsfilter som øker luftstrømmen ganske bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian320i Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 Takker for ett knall svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moeraa Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 10% økning pga eksos? hadde jo vært sykt å fått Er dette noe vanskelig jobb å gjøre selv? evt pris på sett og kansje isntalering? sorry for at jeg stjeler tråden Adrian -^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 10% økning pga eksos? hadde jo vært sykt å fått Er dette noe vanskelig jobb å gjøre selv? evt pris på sett og kansje isntalering? sorry for at jeg stjeler tråden Adrian -^^ snakk med schmiedmann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svampen Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 det blir jo en del høyere og gromere lyd med og bare bytte bakerste lyd dempern med en effektpotte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 10% pga eksos uten noen form for mapping høres for meg ut som eventyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 10% pga eksos uten noen form for mapping høres for meg ut som eventyr. +1. Det der vil jeg gjerne se dokumentasjon på. Effektanlegg er et misvisende ord. Sportseksos er mer dekkende. Du får mer og grommere lyd. Effekten må du hente ut på andre måter. (Selv om en gjennomtrimmet motor også innebærer ny eksos, men da inngår altså eksosen i en helhetspakke, og gir ikke effekt alene). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 10% pga eksos uten noen form for mapping høres for meg ut som eventyr. Lydeffektanlegg burde det kanskje hete? Men bytte av eksos gir selvsagt effekt om man trimmer bilen så mye at det originale blir for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Lydeffektanlegg hadde sikkert vært bedre ja. Dersom man endrer flow inn og igjennom motoren, bør man nok endre flow ut også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 var schmiedmann som sa de hadde testet at du fikk henta 17hk på en e39 520i med grenrør, sportskat og k&n innsatsfilter.. syns det var i overkant jeg og, men regna med det var relativt troverdig med tanke på hvem det kom fra?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Troverdig når en selger sier at produktet deres virker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Hadde vel vært lurere og kjøpe en 2,5 ltr eller større i utgangspunktet i stede for en masse dill og dall i etterkant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Når man fjerner katalysator så vil momenttoppen flyttes seinere i registeret. Noe som fint kan resultere i effektøkning. Hvis du googler litt og leser om hva effekt egentlig er så blir det non litt klarere. En bilmotor er optimalisert for å virke best mulig sånn som den er. De forskjellige aktørene som leverer eksosanlegg og diverse der ute, optimaliserer ingenting (i de fleste tilfeller) de endrer bare karakter på motoren. Noe som ofte kan virke tilfredstillende på kunden Noe av det samme er det med kamaksler, jo høyere durasjon - jo mer effekt, men også et mer snevert register. Når det kommer til det å trimme en sugemotor så er alt et kompromiss. Bmw bruker vanos, valvetronoc og disa for å lage motorer som er sterkere over hele registeret, bakdelen da er at de føles kjedelige.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå