Amilie Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Jeg har 2 biler ene er en 520 ia 91 mod nesten støken å en 525 i som er delbil å dette er en 90 mod går det ann å få byttet disse om. sann at at jeg har 525 motoren i 520. eller går ikke det med fester å diverse å må jeg bytte til manuell å hva burde jeg gjøre?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 noen som han komme med råd eller forslag snarest!!!! HASTER!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 Det er en del jobb. Spesielt når du har blanding av automat og manuell. Det letteste for deg er nok å få fatt på en m50b25 motor med automatkasse, ledningsnett og hjerne å senke ned i bilen. Du må nok da hente fremre del av mellomaksel fra 525'en også (bør da balanseres). Skal det godkjennes må hele mellomakselen flyttes, bakre bærebro, differensial og bremser foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2013 Det er en del jobb. Spesielt når du har blanding av automat og manuell. Det letteste for deg er nok å få fatt på en m50b25 motor med automatkasse, ledningsnett og hjerne å senke ned i bilen. Du må nok da hente fremre del av mellomaksel fra 525'en også (bør da balanseres). Skal det godkjennes må hele mellomakselen flyttes, bakre bærebro, differensial og bremser foran. såpass ja men var meningen at jeg skulle flytte over alt. men jeg trenger råd om hva jeg burde begynne med.. er det lurt å søke på BT eller må jeg på bmw å spørre dem om å få lov?? 525en er et vark i karoseri men motor gir akslinger å alt det der er i orden det er kun utvendig den ser herja ut men 520 er så å si defekt motor å automaten er litt tullete den skifter gir som den vill å her helt rar. så jeg må uansett ha nytt system på bilen. men som sagt hva er lurt å hva burde jeg ikke gjøre?? å kan jeg eventuel få litt hjelp om mulig?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Dette er et prosjekt som fint lar seg gjøre, er lærerikt og tidvis gøy, men helt ærlig; kjøp deg en fin 525 manuell med m50 motor Spesielt hvis du tenker på å sette inn manuell kasse i 520ia'en. Hvis du likevel vil sette igang skal jeg og sikkert flere andre i forumet gladelig komme med tips og råd underveis Det må søkes til BT i forkant om du skal ha det godkjent. Prat gjerne med BMW også. Jeg måtte til BMW for å verifisere at riktige bremser var montert. Plukk alt du skal bruke av 525i'en og gjør det klart til å hive rett i den nye bilen før du begynner på 520ia'en. Da er det lettere å få oversikt og du kan bruke bilen noen dager til. Søk og les poster på forumet. Er flere som har gjort dette tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Skriv søknad til BT. Du trenger ikke gå til BMW. Det du kan gjøre er å bruke www.realoem.com for å sammenligne delenr. BT godtar dette. Du kan ikke godkjenne eldre motor enn den du har i dag. Dvs du kan ikke sette inn en 95 motor hvis din bil er 97. Dette er pga avgass krav. Hvis du ringer inn til SFORR (Spesial gruppen For Om og Oppbygging og Registrering (elns) av kjøretøy) så får du alle svar der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Det er en 90 Mod som skal inn i en 91 Mod så det du sier nå er at det vill dem neppe godta? Eller er det bare viss det er nyere bmw'er?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Gjelder etter 1989 det kravet så det gjelder for deg. Spørs på når motor er lagd og bil da. Beste er å ringe de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2013 er det noen som vet nr til disse SFORR? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Ring bt 02030 ere vel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2013 nei di som kaller seg (Spesial gruppen For Om og Oppbygging og Registrering (elns) av kjøretøy) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm0k3d Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 De trenger ikke å godkjenne motorbytte. Motorene er like, og det er vell ingen andre enn deg som vet det. Jeg har hørt at du kan øke 500 ccm uten å godkjenne .er ikke sikker på om dette stemmer. Om det er manuell eller aut er vell ett fett på eu kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Skal du gjøre motorbytte etter boka må det godkjennes. Hvis det blir byttet fra feks M20B20 til M20B25 uten å bli godkjent, så vil nok dette gå igjennom eu kontroller. Hvis du blir stoppet i full teknisk kontroll vil de ant finne ut at det har blitt byttet til større motor, og du må vise bilen med orginal motor. Motorbytte som ikke er godkjent kan også bli brukt mot deg i en evt forsikringssak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Ja men BT kan sette deg over til SFOOR. Ellers hadde jeg aldri sagt det. Nei du kan ikke oppgradere 500cc til uten å godkjenne. For noe sprøyt. Dette er ikke min første ombygging. Kjører du noen ned med ikke godkjent bil sliter du hvis det blir funnet ut og det kan eventuelt bli KJEMPE konsekvenser. Ring ditt lokale BT, be om risløkka eller SFOOR. Da får du de. Punktum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå