Amilie Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2013 oki da skal jeg ringe dit i morgen. må jeg bytte akslinger å diversej også eller går det fint med 520 akslinger på 525?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2013 Share Skrevet Februar 24, 2013 Alt på bilen som er forskjellig må byttes til det som er teknisk likt 525. Er det like fra før går det bra. Hvis ikke må du bytte. Alt må dokumenteres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2013 oki Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2013 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 28, 2013 Share Skrevet Februar 28, 2013 Opp? Hadde du flere spørsmål? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 ja, det er det, er det lurere for meg å finne en 91 mod automat 525 enn å måtte flytte over alt av manuell kasse å nettverk?? eller går det ann å bare sette inn motoren fra en manuell til automat?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 jeg vill ikke gjøre det så avansert da det er jeg alene som skal fikse dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Hvis du finner en motor fra manuell så kan du bruke den på automat ja. Må bare flytte over automat svinghjulet og automatkassa fra din over. Men finner du en helmotor med automat fra 91 så er jo det aller best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 så det du mener nå er at jeg kan sette inn 525 motoren inn i 520 uten masse mikmak med netverk å alt det der å at det skal gå bra fra 91 til 90 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 1, 2013 Share Skrevet Mars 1, 2013 Skal gå ja. Men du må flytte over alt som er forskjellig fra din til den nye da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 ok men hva er det jeg bør tenke på da tengte du. høres ut som du er litt mer erfaren enn det jeg er for øyeblikket. jeg skal ha over motorn til en 525i 1990 modell i ett karoseli å ledningsnettverk å automat fra en 1991 modell 520ia. så da er mitt store spørsmål hva må jeg ta ut av 525i'en for att alt skal funke på 520ai'en? å hva skal jeg ta ut av 520 for at jeg ikke skal gjøre noe feil?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Det du trenger i første omgang er å sette over automatkasse og converter, samt svinghjul på din 520 automat i dag, over på 525 manuellen. Så må du se om noe er forskjellig på starter, vifte i front osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 automat kasse er i bilen i dag men motoren står i en annen bil. se her nå, jeg kjøpte en 520ia som var helt strøken for 2 år siden, den største tabben jeg gjorde var å kjøre om vinter'n med den så motor å teppe invendig ble DÅRLIG. så kjøpte jeg meg en 525i (vinter bil) i november en gang i fjor å den er karoseliet helt jævling å det å kjøre den er ikke så veldig gøy mår du hører motoren maler som om den skulle vert helt ny å alt funker som det skal meg vill ikke koste på bilen å fikse rust å omtrent skifte hele bilen pga motoren er her i 100% god stand. så jeg fant den lute ideen om å sette over den motoren som er i 525ien over til 520ia pga motoren på 520 tikker som om det skulle vert en 2-4 takkters traktor som kommer. å det er ikke spesielt bra...... derfor tok jeg sjangsen å spørre her inne om det er fysisk mylig å bare bytte ut motoren å dette den rett inn i 520ia selv om det er en 525i jeg ville trodd at jeg måtte bytte om akslinger å hele pakka pga tynde å fart den drar jo 100 ganger bedre den 525i enn den 520 jeg kjører om sommern. men iåmed at jeg skal prøve å sette den inn selv ville jeg gjøre det så lett som mulig da jeg har bare ett lite verksted å drive på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amilie Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 men da kommer spørsmål nr 2 er det mulig om noen fra akershus kan hjelpe med med å sette inn den andre motoren?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Har du sted og stå? Verktøy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå