Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Overså visst glatt det med 0,5 jeg. Hvor mye effekt blir det sånn ca da?

Z3n min målte forøvrig 176hk på hjulene. Ikke rart jeg ikke trengte slippe gassen for å slippe Turboen forbi. :mrgreen:

240whp på 0,6. Så da er det bare litt under det på 0,55.

Men det trengs som sakt bedre tester for å vite hva som faktisk stemmer helt.

• 5 months later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

Nå er det en stund siden kompressorkittet ble installert, så jeg tenkte det var på tide å oppdatere tråden.

Tok litt tid før jeg ble sikker på at ting var på stell fordi instrumentene ble helt "high wire" i prosessen. En tur til Aremark (Der kittet ble født) ordnet opp i biffen. Det tar forøvrig også litt tid før ECUen adapterer endringen så effekten er ikke imponerende de første turene.

Nå går den i alle fall bra. Merker ikke at det er kompressor der (bortsett fra effekten selvsagt). Ingen lagg, ingen eksplosiv effektkurve, ingen grinelyd. Akkurat som en sugemotor. Effekten kommer "pent" hele veien. Skyver stadig mer oppover i turtallet. Nærmere rødgrensa er skyvet ganske imponerende.

Ulemper? Vel, regnvåt asfalt er spennende. Den slipper altfor lett med bakhjula selv om du ikke vill. Nå tilskriver jeg noe av dette for mye camber og dårlige dekk. Skal rapportere mer om dette når det er fikset.

Ellers er den litt mer "jukkete" i starten på kall motor. Henger litt igjen for så å løsne brutalt. Det er da det er best med tørr asfalt under sålene. Kanskje dette er pga innsuget, vet ikke. Har et slikt Simota carbon tut og filter. ESS sier det er kritisk med luftstrømmen rett foran luftmengdemåleren.

Effekt? Har ikke målt, men tipper 300 motorhester. I følge Hans på ESS gikk den helt som den skulle. Da er vi vel nære reklamehestene på 320 tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...