Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt kanskje toppakning må skiftes noen som vet pris på dette.

Bilen er gått 60000km frøstvæske forsviner på mystisk vis.

ingen synlige lekasjer,

både olje og olje nivo er bra,

frostvæske er fin og ren,

ingen hvit røyk fra eksos.

Kjører kanskje 100 km og for beskjed at det er tomt for vann og må file på ca.0.5l

Har vart på servis i dag sistem er tryktestet og alt er ok...dette iriterer meg..

Er det noen som har opplevd noe lignende

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Virker veldig rart at toppen skulle ryke på en så ny bil.

Dette ville jeg absolutt forsøkt å få på garanti. Å bytte toppakning blir garantert en gedigen regning.

Sjekk om bilen er importert, og forhør deg med en forhandler.

Skrevet
Virker veldig rart at toppen skulle ryke på en så ny bil.

Dette ville jeg absolutt forsøkt å få på garanti. Å bytte toppakning blir garantert en gedigen regning.

Sjekk om bilen er importert, og forhør deg med en forhandler.

Dessverre skjer det slike ting fra tid til annen.

Prøv å ta en co test av kjølevæskedampen..

Skrevet

Dette er import bil i 2009 og har ikke noe garanti eller reklamasjon,ja det er lit rart at det skule skje på en så ny bil gått bare 60000km i morgen skal den på servis og dem skal lete etter feil [-o< .håper det er ikke toppakkning,,skal gi beskjed hvordan det ble.

Gica:olje er normal , samt at vann er også fin og gjenomsiktig

Det eneste feil jeg ser er at den store slangen som går til radiator er ganske hard og når jeg åpner lokk på ekspensasjon tank kommer det mye luft uansett om bilen er varm eller kaldt.,.,. .kanskje det skal være sånt :roll:

En ting til bilen er kjøpt privat i januar i Oslo skal den tidligere eier deke feilen selv om bilen ble solgt uten garanti

Skrevet

Finn ut hvem som importerte den. Er dette et firma kan du rette en reklamasjon til dem ( 5 år etter import mener jeg). Er dette et seriøst firma så hjelper de deg.

Skrevet

Bilen har vart hos Sulland på lillehammer i dag for å trykteste sistem og det ble påvist lekasje inne i motor,dem sa i beste fall det er toppakning men det kan vare sprek i toppen og ,.,.,.,.lurer på om jeg kan vare så uheldig

De vil ha 25000 kr for å skifte pakning,2 dagers jobb

Men på Fyksen på lillehammer de vil ha 14000 kr for samme arbeid da ble de siste nevnte som for jobben.

Skrevet

jeg har aldri vært borti at toppakningen har røket på n47 motoren, det som derimot er en kjent feil er innvendig lekkasje i egr-kjøleren, da forsvinner kjølevæsken inn i innsuget.

Skrevet
jeg har aldri vært borti at toppakningen har røket på n47 motoren, det som derimot er en kjent feil er innvendig lekkasje i egr-kjøleren, da forsvinner kjølevæsken inn i innsuget.

Dette sa dem på Sulland ,bare får håpe at det er ikke sprek i toppen,det er bare :cry::cry:

Skrevet

Nei dem sa at de har testet toppakning og at det er den som er defekt,,,desutten vannslangene er ganske harde og har mye luft inne dette tider at toppakning er defekt ,,,tror jeg ,..,.,.,,.hmmm skal si i fra om den egr kjøleren hvordan ser en om det er den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...