Gå til innhold

Clevion sin Orientblau BMW E39 (Oppdatert side 2. bilder)

Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Som kanskje noen av dere har fått med dere ifra "teknisk" delen av forumet, har jeg kjøpt meg en BMW 520iA E39 2001, 2.2 liter med 170hk.

Min første bil var en Mazda 626, men helt siden før jeg kjøpte den har jeg alltid ville hatt en BMW, mens fattern påpekte at jeg burde kjøpe en bil som dro foran så jeg ikke skulle miste lappen pga en liten sladd eller noe sånt. Så nå har det gått to år siden jeg kjøpte min første bil, prøvetiden på lappen er over og jeg tok "saken" i egne hender og kjøpte meg en ordentlig bil, det var en helt sinnsyk følelse og kjøre rundt i en BMW, og her kommer jeg til og være.

Så generelt om bilen, det er en mørkeblå/navyblue 520iA, som tidligere nevnt, med 2.2 liter rekkesekser (da-ah, alle vet det) med 170 hester, de virker fortsatt ganske spreke tross at bilen er 12 år gammel. Bilen så veldig pen ut da jeg var og så på den, har hatt en ganske grundig sjekk rundt om, og har enda ikke funnet noen antydninger til rust i det heletatt på bilen, er en liten lakkskade på høyre siden av bilen, det ser man ikke med mindre man går nærme, så det gjør ingenting. Bilen er "proppet" med utstyr, eneste den mangler for og være fullutstyrt tror jeg er en stor navigasjon midt i, original telefon og elektrisk solgardin bak (det var kanskje ikke mulig på faceliften?). Det er også helskinn interiør, av fargen beige, med beige dashbord og brune trelister (har alltid vært imot trelister, men de ser utrolig pene ut på bilen min), med elektriske seter uten memory og (massasje greie i seteryggen?) Bilen har gått 191 458km for og være nøyaktig, nøye fulgt opp service hefte fra fødselsdag og helt til 170 000, skal inn på verksted om ikke så veldig lenge og gjøre en sjekk og bytte olje osv siden oilservice lampa lyser inni bilen så servicehefte når opp til 190 000+.

Av feil eller mangler var det følgende

Angel Eyes kun på førerside (fikset etter en liten runde under panseret)

Sprekk i fanger på passasjer side

Temp føler ødelagt pga sprekk i fanger

Park sensor bak midt venstre er defekt

Tredje bremselys-pæren var gått (byttet pære, pæresjekk lampa ble borte)

Batteri i nøkkel til sentrallås er dødt

Utslitt BMW-emblem på panser

Radio/CD spillern sine pixler er uleselige

Slitt gulvmatte med hull

Speil med delvis defekt avblender utvendig venstre

Så ellers er jeg veldig fornøyd med bilen, godt velholdt, og det er kun en tidligere eier før meg, fant NAF-medlemskort i bilen som utgikk i 2005, så det har vært der en stund. Alltid morsomt og gå gjennom og se hva man finner i en bruktbil, fant AutoPass brikke, sukkertøy, bind/tampong i seterygg-posen (haha wtf).

Så da sitter vel alle dere som leser her og lurer på hva mine planer om denne bilen er, og helt ærlig, så er det ganske mange og store planer, ivertfall i hodet mitt, også for meg som har veldig lite peiling på og skru bil og mekke ditten og datten, men lista er som følger ;

MTEC Ultimate 12W V3 Angel Eyes

MTEC LED Skilt-lys

MTEC 6000k Xenon D2S pærer (de som er på nå har forskjellig fargetemp)

MTEC H7 Cosmos Blue fjernlys (for et bedre overall look og penere lysbilde)

M-sport frontfanger med lyktspyling og PDC

M-sport bakfanger med PDC og dobbel diffusor

M-bakluke spoiler

M5-speil med el-/innfellbar

M-emblem bakluke (///M?)

Nye skilter med vårt kjære flagg

Nytt batteri i nøkkel

Ny temperatur sensor

Ny PDC sensor bak

Nytt panser BMW-emblem

Ny gulvmatte i beige

Dobbel eksos M5 utseendet

Originale M5 felger/hjul

Dynavin D99 navigasjon

BavSound Dice MediaBridge med iPhone/iPod Dock-in stasjon

Dette er dagens planer, og det kommer garantert til og falle på mer ettersom bilen begynner og se veldig lyse dager. Om du har noe innspill til hvordan jeg gjøre den enda bedre etter disse planene, fyr på! Og til slutt, noen bilder av bilen, hvordan den ser ut rett og slett.

mlt0s8qdd4k9ap5xnpnj.jpg

iflh66hb0zl5n5wgcdpq.jpg

uouotkfcacpfh49ibo7f.jpg

vf2yiuwyekd8ujqmebtm.jpg

Der fant jeg også ut hvordan man la inn bilder riktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt nye angel eyes, nye xenon-pærer, nye skiltlys, nye fjernlys, nye emblemer foran og bak, parkeringssensor til baken og nytt batteri til helgen.

Om snaue to uker skal jeg få hentet M5 hjul, det blir heftig og få fingra i dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra :-) Men få ut noen bilder av herligheten.

Fikk du tak i andre M5 hjul ja? :)

Ligger bilder i slutten av startinnlegget i link, fikk ikke lagt ut med IMG kodene :s

Ja, de var uten bulker også bodde han litt nærmere enn det du gjorde så jeg fikk sett på dem :D

De beste bildene jeg har tror jeg, kameraet på iPhonen min er ikke akkurat det beste, varierer veldig, hehe.

Her er sprekken i fangern på venstre siden.

7q2isaxyo5uge8t0aa6a.jpg

På jobb en sein kveld.

o6m39r1py18hiu0hhctm.jpg

jokafpcpvg5pzccphboo.jpg

Felgene som blir og sitte på til sommern!

ses7hjbsdtag9lxyhom7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått en noen småting fra Ebay!

BMW Emblemer til panser og bakluke.

jgsjnfzb0f5jcuatenc9.jpg

Mtec Angel Eyes V3

90tb16lwwgfffyhfnsi9.jpg

Mtec Xenon pærer i 6000k

0bjl85u6q60u095jbg0e.jpg

Mtec skiltlys

nalg0r8wyyrhsez648ul.jpg

Mtec H7 4750k fjernlys

ycpcuh5smcse988ir7v9.jpg

Fikk også parkeringssensor forrige uke, tok ikke noe bilde av det er eller jobben, men det var gjort på ti min, og PDC systemet funker fjell!

Skal monteres i morra, så kommer jeg nok med før og etter bilder av alt! Stay tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en oppdatering :

Har fått montert alt jeg kjøpte fra Ebay, og jeg er meget fornøyd!

I morgen drar jeg og henter M5 felgene, også skal jeg prøve og få ordna batteriet i nøkkelen i helga, med tanke på at jeg har ganske god tid nå!

Noen bilder av resultater!

Gammelt og nytt emblem!

8nvpciz8h18ldfmtl6pv.jpg

OEM vs MTECPOWER Angel Eyes V3

ogurhmjesr6jneuohy47.jpg

Slutt resultat i dagslyset

ubshb1efx31v93dxwshl.jpg

Skiltlyset bak som lyser ganske så bra!

zc55f03ej2sjbqd9r5nb.jpg

Kommer nok en update i morra med bilder av felger og dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

En god stund siden jeg har vært inni her, men tenkte jeg kunne oppdatere bittelitt.

Hva er gjort siden sist, på 198.000 smalt dynamoen, så da blei den bytta, fant ut at kabelklumpen bak i bagasjerommet hadde ryki, så de er koblet sammen igjen og alt av feilmeldinger er borte, nye emblemer på bagasjelokket etter at den forrige valgte og stikke av under en vask for en måned siden, alt av interiør er skinnrensa og vaska godt, nå er det like skittent inni så det blir vel en vask til helga igjen tenker jeg. Jeg kjøpte eLight Module fra Car-Solution.de for og programmere lys, folding av speil og diverse, og jeg har endelig fått på M5 felgene, og for og si det ganske kort og enkelt, nå ligner det på BMW iforhold til før! Slenger med noen bilder, de forteller litt mer enn ord!

fxvw0kjutgnakfuo5xek.jpg

Bagasjelokk kabelklumpen med ødelagte kabler, lodda sammen og påsatt strømper.

2y5mfrvjspov2y72aawc.jpg

Nice and shiny innvendig. Flekken på setet er en pixelfeil på kameraet til iPhonen min, den er ikke der i virkeligheten.

m9exj083jlzzps0k2yw8.jpg

Emblemen som hadde stikki av.

8ixd7vh93ekww31cs1z5.jpg

Ren og ganske pen!

bkbb6lmf0k18b8io6rhs.jpg

Påsatt M5 felger med nye Dunlop Sport Maxx dekk! Nye hjulkopper (dessverre litt for lys gråfarge iforhold til felgen) og nye M-emblemer på felgen.

Alt i alt, meget fornøyd!

Og sist, men ikke minst, hvordan eLight Modulen min fungerer pr dags dato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har ikke skjedd så veldig mye siden sist, har herpa opp speilmotoren, så den skal sees på i morgen, vis den er defekt så regner jeg må og kjøpe en ny fra awt, så skal jeg prøve og få tak i nye speil, har fått ut all guffe fra venstre speilet, men vil ha auto dimminga i orden for evt salg, så kommer det ny facelift front fanger, også tåkelys med sånne typiske ekle gule lys som faktisk er litt tøft! Det blei ikke noe M-sport planer, ingenting med eksos eller noenting, har stryki de fleste planer egentlig, målet mitt nå er og få bytta fronten, få motoren i orden, fjerne det lille av overflaterust på forskjermen, åpne lykta og bytte ut disse justeringsarmene, bytte speil, få tak i nye gulvmatter så det ser litt helere ut, så har jeg en STOR plan senere, litt usikker på når, men jeg sikter mot og kjøpe meg en M5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...