rumo Skrevet Februar 25, 2013 Skrevet Februar 25, 2013 Gjelder en 530 DAT 2003 mod Var på vei hjem fra jobb i dag og fikk pluteselig se i bakspeilet at jeg holdt på å røklegge hele E18.. Farten var da rundt 110 km, jeg hadde ingen feilvarsler i instrumentpanelet. Jeg fikk stoppet bilen, og jeg skal si at bilen forsvant i røk, trodde det var brann og stoppet motoren og da forsvant røken. Åpnet panseret, med der var alt like rent og pent som det alltid har vært, ingen oljelekasje eller annet som jeg kunne se. Startet bilen igjen og etter en liten stund begynte den å blåse ut hvitblå røyk igjen.. motoren hverken fusket eller hadde noen andre unoter, hverfall ikke som jeg kunne kjenne igjen. Er det noen flinke mennesker her som har peiling på dette? Hva er problemmet med bilen min? Mvh Rune
Sonus Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Hadde samme problem på min bensin turbo og det var lagrene i turboen som var gått slik at oljen som skulle smøre lagrene rant ut i eksoshuset der den brant opp og dermed røyk noe voldsomt.
rumo Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Skrevet Februar 26, 2013 Hadde samme problem på min bensin turbo og det var lagrene i turboen som var gått slik at oljen som skulle smøre lagrene rant ut i eksoshuset der den brant opp og dermed røyk noe voldsomt. Da blir vel oljeforbruket ganske høyt også regner jeg med? I og med at den forsvinner gjennom torboen...eller?
Robkill Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Oljeforbruket kan stige drastisk, og det er nok ikke lenge til turboen din gir seg helt. Typisk røyk fra en bil med gåen turbo
rumo Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Skrevet Februar 26, 2013 Oljeforbruket kan stige drastisk, og det er nok ikke lenge til turboen din gir seg helt. Typisk røyk fra en bil med gåen turbo Oki, da regner jeg med at det er torboen som har tatt kvelden. Er det noe som vet hvor jeg kan få kjøpt denne uten at det skal koste skjorta?
rumo Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Skrevet Februar 26, 2013 Koed eller huggeri Er det samme turbo på eks 2,5 literen som det er på 3.0 literen? Er det noe som har peiling på dette?
lagunilla Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 Skal ikke være 100% sikker men E60 525d og 530d har samme turbo. hvordan det er med e39 er jeg litt usikker på. Og ikke skriv TDI høres bare så dårlig ut! 530d heter det:D
rumo Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Skrevet Februar 26, 2013 Skal ikke være 100% sikker men E60 525d og 530d har samme turbo. hvordan det er med e39 er jeg litt usikker på. Og ikke skriv TDI høres bare så dårlig ut! 530d heter det:D Beklager, det var bare noe feilskriving i farten, egentlig så er det en "530 DAT" Prøver å sjekke opp om det er samme turbo på 525 og 530.. det er mange brukte på nettet til 525 men ikke til 530. Har prøvd å få svar fra BMW verksted ang dette... men de er ikke så villige til å svare på spørsmålet, har vel noe med pris å gjøre tenker jeg
lagunilla Skrevet Februar 26, 2013 Skrevet Februar 26, 2013 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... rbo/171568 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... rbo/101925 De er ikke like. Var vist 525d på 3 liter som var lik;) Dessverre
rumo Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Skrevet Februar 26, 2013 http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/motordeler_turbo/171568http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... rbo/101925 De er ikke like. Var vist 525d på 3 liter som var lik;) Dessverre Har funnet en delemotor med betegnelsen 530 m-n57, min bil har motorbetegnelse M57-D30... så hva den første betegnelsen står for er det kanskje noen som vet?
lagunilla Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 N57 er nyere generasjon av diesel motorene. M57 kom ut i 1998(hvis ikke jeg husker feil), og N57 i 2008. Med andre ord passer ikke den heller.
rumo Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 N57 er nyere generasjon av diesel motorene. M57 kom ut i 1998(hvis ikke jeg husker feil), og N57 i 2008. Med andre ord passer ikke den heller. Ok, spiller ingen rolle, har nettopp fått tak i en ny til kr.3800,- inkl. pakninger og frakt.
LarsBMW Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 N57 er nyere generasjon av diesel motorene. M57 kom ut i 1998(hvis ikke jeg husker feil), og N57 i 2008. Med andre ord passer ikke den heller. Ok, spiller ingen rolle, har nettopp fått tak i en ny til kr.3800,- inkl. pakninger og frakt. Hvor fant du dette da? Billig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå