Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toppdekselet skal trekkes til med så lite kraft at skruer/bolter er neppe slitte og må byttes, men om du vil ha blanke fine er det jo bare å bytte :)

Har ikke skrudd på akkurat den motoren men det pleier å være rett frem og ingen utfordringer underveis.

Når du monterer kan du gjerne trekke til fra midten og ut, så flytter du evt spenn i toppdekselet "ut og bort" og ikke inn mot midten.

Skrevet
Toppdekselet skal trekkes til med så lite kraft at skruer/bolter er neppe slitte og må byttes, men om du vil ha blanke fine er det jo bare å bytte :)

Har ikke skrudd på akkurat den motoren men det pleier å være rett frem og ingen utfordringer underveis.

Når du monterer kan du gjerne trekke til fra midten og ut, så flytter du evt spenn i toppdekselet "ut og bort" og ikke inn mot midten.

flott takk ska du ha:) men leste her på forume at da va nokon så brukte pakningsstoff i tilleg men e da egentli så lurt??

Skrevet

Dette pakkingsstoffet, som heter "drei bond" eller noe, er noe som i alle fall skal være på 6 sylindrede motorer med VANOS. Dette er fordi desse motorene har noen kvasse avrundinger der det lett kan oppstå lekkasje. Å bruke dette på desse motorene er standard BMW prossedyre. Men jeg er usikker på om dette gjelder din motor.

Skrevet
Dette pakkingsstoffet, som heter "drei bond" eller noe, er noe som i alle fall skal være på 6 sylindrede motorer med VANOS. Dette er fordi desse motorene har noen kvasse avrundinger der det lett kan oppstå lekkasje. Å bruke dette på desse motorene er standard BMW prossedyre. Men jeg er usikker på om dette gjelder din motor.

åå ja! Greit å veta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...