Gå til innhold

E60 Blåtann musikk overføring?

Share

Anbefalte innlegg

har en 04 e60 med navi bussniess spiller og en Iphone 5 som mobil. har surfet litt rundt på nettet men ikke funnet noe enda ang musikk overføring via blåtann ( handsfree orginalt montert i bil ) ¨så går det fks an og sende musikk via spotify eller noe slikt over blåtann? :) setter kjempe stor pris på all hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man styre ifra rattet med denne kabelen?

Og kan man spille ifra Spotify?

Og får man spille liste opp i display?

Ellers er det andre bra ting man kan gjøre for å få musikk via blåtann(spesielt ifra Android, til nøds iPhone)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det andre bra ting man kan gjøre for å få musikk via blåtann(spesielt ifra Android, til nøds iPhone)

Det kommer nok litt an på hvilken telefon du har. Jeg kjøpte original kabel og den er, som den på linken, for iPhone4. Da måtte jeg bruke en overgang til iPhone5. Musikk fungerte fin-fint med iPhone4(musikk på telefon kom opp på skjerm, styrte fra ratt osv). Med Spotify funka det godt nok, men ikke som med musikken lagret på telefonen. Om jeg starta en spilleliste på shuffle kunne jeg bytte sanger fram og tilbake. Dette var på en -08 med navi business. På -10 med navi pro har jeg ikke fått dette til å fungere. Nå har jeg uansett iPhone5 og må styre fra telefonen når jeg kjører Spotify. Har ikke lagt inn musikk på den nye telefonen da jeg uansett kun kjører Spotify så har ikke testa funksjonen med lokalt lagra musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer fint med iPhone 5 og musikk lagret på telefonen med ny iDrive (og lightning-adapter). Selv bruker jeg ikke Spotify, så der har jeg ingen erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok litt an på hvilken telefon du har. Jeg kjøpte original kabel og den er, som den på linken, for iPhone4. Da måtte jeg bruke en overgang til iPhone5. Musikk fungerte fin-fint med iPhone4(musikk på telefon kom opp på skjerm, styrte fra ratt osv). Med Spotify funka det godt nok, men ikke som med musikken lagret på telefonen. Om jeg starta en spilleliste på shuffle kunne jeg bytte sanger fram og tilbake. Dette var på en -08 med navi business. På -10 med navi pro har jeg ikke fått dette til å fungere. Nå har jeg uansett iPhone5 og må styre fra telefonen når jeg kjører Spotify. Har ikke lagt inn musikk på den nye telefonen da jeg uansett kun kjører Spotify så har ikke testa funksjonen med lokalt lagra musikk.

Hei, det stemmer det. Med kabelen kan du få musikk over på anlegget, men med Spotify vil du ikke kunne bytte sanger med knappene på rattet, og sangene kommer ikke opp i displayet. Sånn sett skulle en ikke tro at det var noen fordel å bruke denne kabelen framfor aux, men jeg ser et par fordeler:

1. Du lader telefonen mens den er tilboblet

2. Lyden er bedre gjennom denne enn ved aux

3. Lyset står på telefonen hele tiden, så det er enkelt å swipe for å bytte sang.

For å få det trådløst over bluetooth kan det være at denne kan virke (http://ipods.techfresh.net/geneva-lab-r ... -for-ipod/ eller her http://myemail.constantcontact.com/Gene ... nEClw_fE3s). Denne er tilpasset iPod-docker. Om du prøver en slik en hadde det vært supert om du kunne dele erfaringer om den virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er lyden bedre? Det er aux som blir brukt til lydoverføring i begge tilfeller.

Hodetelefonutgangen fra iPhonen er ikke helt flat i EQ etter mine erfaringer, det er bla mer bass, iallefall på iPhone 4. Synes også lyden blir klarere og mer detaljert med kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nøye har jeg ikke sjekket opp i det. :) Tenkte mest på tilkoblingen i bilen jeg, der lyden er analog uansett. Er godt mulig lyden utifra hodetelefonen er litt endret med tanke på hva man normalt kobler til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...