Gå til innhold

Paal-Andre´s BMWe46 brukskos 318 2L 2002 touring

Share

Anbefalte innlegg

• 5 weeks later...

fikk endelig tatt service på bilen i går. eller det var nå  ihvertfall planen :P helt til jeg så jeg ikke hadde verktøyet til oljefilteret :P 
men fikk byttet plugger og luftfilter. var på tide det også :) 
2013-10-03182726_zps11fb4ad2.jpg
lite oversikt bilde av garasjen som er litt under ommøblering om dagen :P 

2013-10-03164748_zpse2169df8.jpg
2013-10-03164802_zpsc43c8b7d.jpg
2013-10-03165020_zps635b021e.jpg
luftfilterboks ute :) 

2013-10-03165814_zps18e10e2e.jpg
nytt fint filter :)

2013-10-03172112_zps94e29259.jpg
2013-10-03180030_zps5e838d1f.jpg
2013-10-03172915_zpsa0eccc6d.jpg
2013-10-03173217_zpsdc4b153a.jpg
litt surr i bildene. men nye plugger er installert. 
og gratulerer til bmw for verdens mest klønete luftfilterboks. :P 

så da får jeg ta olja til uka igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

oljen er byttet for lengst ;D  fikk aldri tak i riktig kopp til filterholderen. men tok av litt plast-deksler så kom jeg til med vanlig avdrager. klarte selvfølgelig å miste en av mutterne til plast-dekselet  \:D/ finner ikke igjen noen like på ebay heller! : :stupid: 
Noen som har kjennskap til hvordan jeg kan få radoiantenna bedre?  den suger jo mildt kan man si.  det er ikke noe montert på utsiden, så misstenker den ligger i en av stolpene nær front eller bakende?  skulle gjerne fått inn litt mer enn hvit støy og en og annen radiokanal bak støyen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

såg ut som en pen bil dette. Greit å ha verktøyet på plass før en begynner :smile: Bilskruing kan uten være en skikkelig stress faktor.

Takk for det :) 

ja det er greit å ha utstyret i orden :D

Fikk plutselig ett nytt problem i dag.  en jævlig vibrering i venstre bakhjul og en glovarm bremseskive. jeg har opplevd dett før for en mnd siden men da var det på andre siden. da stoppet jeg og sjekket hjulmuttere startet bilen og kjørte videre, da var det borte selvom alle mutterne satt dønn. 

har ikke testet det nå, parkerte bare på jobb :) 

jeg utelukket liksom kast i skive og hjullager siden jeg ikke hører noen lyd  og kast i skive kommer ikke og går som det vil :P 

tenkte calipper kanskje henger, men hvorfor skal det bli vibrasjon av det? 

og er det som det var sist, så er det borte når jeg kjører hjem fra jobb igjen, så er ikke så lett å feilsøke på det nødvendigvis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg kjørte hjem fra jobb så var det borte. skjønner ikke en dritt :P

jeg hadde samme problemet på e46'n jeg hadde. ble voldsom vibrering i venstre front. den kom å gikk litt som den selv ville... visste seg å være calipper som var litt treg noen ganger, og hang på litt. plukket sund, smurte opp og byttet pakninger så var det som nytt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Nå er våren her og da hører det jo litt vask med. 
Startet innvendig da jeg er litt short på utvendig vaskeutstyr foreløpig så den blir bare spylt og vasket med noe jallasåpe.
ble ikke tatt noe særlig med bilder, men ble veldig fornøyd med resultatet etter 1 runde. er bare bilde av sentene. men tok dører dash ratt osv. eneste jeg ikke fikk tatt ordentlig var gulvteppene, skulle hatt en dampvasker eller noe

Før
2014-03-21174640_zpsfd068ac3.jpg
Etter
2014-03-21175633_zps431ceda9.jpg

Kunne trengt noe ordentlig skinnpleie så det ikke blir så rynkete. det kommer :) 

Utstyr brukt
Adams Premium car care
tekstil og skinn cleanser
Swisswax tekstikbørste
microfiberhåndkler

2014-03-21175613_zpsab0471b6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...