Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bytte speedometer på E90 fordi jeg klarte å ødelegge turtelleren når jeg hadde det ute. Noen som vet om km.standen følger bilen eller instrumentene? Lurer på om jeg bare kan hive inn et brukt panel og få opp min egen km.stand, eller om jeg evt. må programmere.

Skrevet

Ok, men det er ikke noe problem å kjøpe en brukt en? Tenkte å kjøpe på Ebay, og så bare levere den hos Jæger så de kan kode. Kan umulig ta alt for lang tid.

Høres dette ok ut?

Skrevet

De kan ikke kode brukt instrument. Chassisnr er skrevet i en låst blokk i rommen til instrumentet.

Hvis du setter det rett i bilen din så vil det neste fungere hvis kodinga er lik. Men du vil få en prikk i km stand som indikerer at chassisnr er feil og at instrumentet har blitt byttet. Samt vil ikke service behov osv funke.

Skrevet

Det er mulig, men det er en chip som må loddes over og noe slikt. Ikke en rett-frem-jobb dessverre.

Skrevet

Nå har jeg aldri skrudd på disse, så skal ikke utale meg om hva som går og ikke.

men fant en link her med litt bilder http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=345921

hvis du blar noen poster ned, så er det en post fra JoshuaWong1989 som viser i bilder hvordan man demonterer et slikt.

Her fant jeg en link med litt bilder av hvordan man demonterer en stepper motor på et e46 tacho, etter hva jeg kan se er disse rimelig lik dem i e90 http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=444809

• 4 months later...
Skrevet

Har sett litt mer på det og funnet ut at jeg ikke kan bytte turtelleren selv. Har også ringt litt speedometerservice.no og lignende plasser, men de vil ikke røre mitt instrument. Har ikke anledning til å sende det til Canada heller, da jeg trenger bilen.

Noen som vet hvilke land det er billigst å få det kjøpt inn og kodet? Tenkte Sverige. Noen som vet om en side hvor man kan sjekke tyske priser på originale deler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...