Wolfy Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Når bilen har stått ute i minus grader, så ryker den noe voldsomt ved f.eks forbikjøring (ca 5-6000 rpm). Har hørt at e39 har mye kondens i eksosanlegget (?). Jeg har sett en del røykutvikling tidligere, begynner å velte ut endel røyk ved 3-4000 rpm. Er da hvit farge på eksosen under pådrag, og jeg så ikke bilen som lå bak meg i all røyken. Når ute temperaturen kommer på + siden så ryker den ingenting ved kickdown, eller høyt turtall generelt. Er dette normalt på 523ia e39?
Xavi0n Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Samme på min e39 528ia, kan ryke mye, nesten som om det er kjøleveske i sylindrene, men det er ikke det. Så jeg har slått meg til ro med at det er kondens i eksosen, kan godt stemme da min bil ofte står parkert med ræva som høyeste punkt.
Wolfy Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Skrevet Mars 1, 2013 Da får jeg også slå meg til ro med den tanken Og btw, hvordan er det med å få stein i bremseskivene (?) på e39? får det hele tiden på min.. Ikke så gøy å kjøre forbi damer når det skrangler som f...
Mr.Goodisland Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Jeg har det samme problemet med stein i bremsene. Tidligere eier tror jeg sa noe om at bmw hadde laget en list en kunne ettermontere for å bli kvitt dette problemet, men jeg vet ikke om dette stemmer. Men hver gang jeg får dette problemet løser det seg om jeg stopper på en parkeringsplass og kjører litt frem og tilbake.
Fredrik Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Kondensvannet i eksosen er helt ufarlig med mindre bilen også bruker kjølevæske. Problemet med at stener setter seg fast i forbremsene løses ved å ettermontere et skjold ved/foran bremseklossene (original BMW del)...
Xavi0n Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Kan være sprekk i blokk eller topp, hvis du er heldig bare en dårlig toppakning. Sent from my iPad using Tapatalk HD
Clevion Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Jeg har det samme problemet med stein i bremsene. Tidligere eier tror jeg sa noe om at bmw hadde laget en list en kunne ettermontere for å bli kvitt dette problemet, men jeg vet ikke om dette stemmer. Men hver gang jeg får dette problemet løser det seg om jeg stopper på en parkeringsplass og kjører litt frem og tilbake. Den "lista" sitter ivertfall på min, for jeg har faceliften, altså 2001 og har ikke vært borti noe stein i noen av skivene mine, så det er nok "mangel" på pre-faceliften
Wolfy Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Steinhar: Bruker bilen mye kjølevæske så kan du klemme på slangene å kjenne om de er harde. Kan også ta ut peilepinnen for olje (bilen står på tomgang og har driftstemp) viss det da kommer røyk/damp ut, så er det ganske sikkert toppakningen kommer nok litt damp uansett pga varm olje Bilen min er en 1997mod, så jeg har nok ikke facelift utgave.. Får bestille meg noen skjold for å få bort problemet, da det er litt "flaut" når jeg kjører fra jobb og har skrytt så mye av bmw og kjører skranglende fra plassen.. får et par grimaser til tider Takk for all hjelp og god helg
Steinhar Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Er på jobb offshore nå, men slangene var ikke harde. Skal teste når jeg kommer hjem, takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå