Gå til innhold

1997 E36 vanlige feil?

Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel relativt safe å kjøpe en sen modell med liten motor, men er jo E36 så se etter rust overalt, også under og innfesting til bakstilling osv

Brudd i fjører bak, gåen takluke, motstand til coupevifte, viskosefifte og kjøling generelt er jo også gjengangere på E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde for 10-11 år siden en 1997 E36 323i. Min bil hadde kjørt ca. 60000 Km da jeg kjøpte den av BMW her i Århus. Kun en eier hadde hatt bilen før meg og bilen fremsto som veldig pen, men enkel når det gjaldt utstyr. Den var helt standard på nær et originalt M-Tech understel. Allikevel hadde jeg en del problemer med bilen. Den tradisjonelle rumlingen i bakakselen var der og clutchsluringen i fuktig vær var der. Hardyskiven måtte skiftes, dynamoen måtte skiftes og starteren måtte skiftes. Noe av dette fikk jeg erstattet gjennom garantien, men ut og inn på verkstedet er kjedelig i lengden. Jeg hadde også problemer med skjeve bremseskiver og vibrasjoner i forstillingen. Jeg skiftet det meste av foringer og stag, men allikevel var bilen veldig følsom for veioverflate og dekk... mye mer følsom enn min nåværende E46 noen gang har vært.

Jeg kjørte bilen i et år frem til den hadde kjørt ca. 110000 Km. Det var et alt for dyrt år med tanke på verkstedregninger og deler... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel E36 316i sedan 94 model bruks bil, å denne har kjørt 397.000 ca problemer som oppstår er vel mest rust rundt di vanlige plasser, takluke går i stykker (stått mye under grantre, mest min skyld tror jeg, men kvaliteten er dårlig) dørtrekk førerdør løsner, plast mekanismen som holder vindu på armen knekker, dynamo overhalt, den bruker litt mye bensin nå å fusker mye ved kø kjøring (varm motor).

Kommer helt an på eier av bilen, når det kommer til motor. Men ellers er det noen ting som er dårlig kvalitet på, mulig noe ble forbedret på facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde store problemer når bilen ble kjøpt (hadde gått 180.000) med koking, på grunn av denne jævelen på nr 1 på bilde, samme var det på 318is når jeg gikk over motor ble denne bestilt uten å se på den gammle (å den var begynt å morkne den også).

bb7hqva6v41o6sj0ymzt.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Bilen er nå henta. 04.12.96 er bilen laga. 316i. Har gått rundt 300 000. Bilen virket ok. Og fant ingen store feil. Alt virket. Litt rust var det. Men ikke noe stort.

Eneste feil var slitte bremser. Mangla tåkelysa eller deksel foran på begge sider. Abs lampe. Og innerste baklys pære kutta ut når man begynnte og kjøre. Lyste fint frem til jeg begynnte og kjøre. Og girspaken var jævlig hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...