Henrik... Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Kan dere hjelpe meg med hvilke coilovere som leveres med både høydejustering og hardhetsjustering til max 10 000 kr? Veit KW V2 til cirka 10 000 har det, men lurte på om det var noen billigere som er bra nok. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Hva skal du med hardhetsjustering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Hva skal du med hardhetsjustering? Liker at bilen er pinne stiv, og vil ha muligheten til å justere den ved banekjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Hva slags forskjell er du skal ha på banen? GS sitt sett er vel noen billigere og har det du ønsker. Bra nok kommer jo litt ann på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Hva slags forskjell er du skal ha på banen? GS sitt sett er vel noen billigere og har det du ønsker. Bra nok kommer jo litt ann på.... skal ikke stå GS bildeler på noe understell på bilen min er heller ikke TUV på det, pluss at det koster over 8000 kr. da legger jeg heller i 2000 og får KW i vognkortet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Da hadde jeg handlet KW V1. Sparer noen tusen og hardhetsjusteringen er meningsløs. Skal du ha stiv bil er det stivere fjærer du skal ha, og da blir det sett rettet mot banekjøring (trolig ingen tüv) og en helt annen pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Da hadde jeg handlet KW V1. Sparer noen tusen og hardhetsjusteringen er meningsløs. Skal du ha stiv bil er det stivere fjærer du skal ha, og da blir det sett rettet mot banekjøring (trolig ingen tüv) og en helt annen pris. Hardhetsjusteringa er da ikke meningsløs. Hvis jeg kjører på 3 banetreff i året og vil justere hardheten, klart det er en fordel å ha justering da. og bilen skal bli lav, så må ha TUV Fins det ikke noen alternativer til KW V2 med disse kriteriene? Redd KW V1 blir for myke uten at jeg har prøvd de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Ja, det er klart det er en fordel å ha hardhetsjustering hvis du vil justere hardheten. Poenget er at det ikke er noen stor vits å gjøre det. V1 har dempingen satt opp av fabrikken og, skulle man tro, matcher hardheten til fjærene. Det eneste du da får med V2 er muligheten til å rote til det. Det kan være et poeng hvis du vet hva du vil oppnå eller har andre modifiseringer som spiller inn, men de fleste (inkl meg btw!) vrir jo bare helt på måfå og håper på det beste. Parts and Retards fører vel noen billige sett med justering. Kan jo ta en titt på noen av de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koolart Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 V-maxx xxtreme har justering av dempere, samt H&R Twintube får også med justering av dempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 SPAX RSX er et bra alternativ om du skal ha justerbare dempere og god kvalitet. Alternativt nedover er Vmaxx XXtreme og Supersport Control + som begge har justerbare dempere. Vi kjører SPAX RSX på banebilen vår og det fungerer MEGET bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2013 Takker for gode svar! Tatt en kjapp browsing på de dere nevnte nå. H&R twintube kosta nærmere 10 000, så var ikke så mye billigere. Vmaxx og Spax RSX virka bra og billigere. Alle så ut til å ha TUV papirer, stemmer det? Også lurte jeg på høydejusteringa. ser det ofte står f.eks 30-65mm Maximum i forhold til TUV. betyr det at det er det som er max lovlig å senke bilen for at TUV godkjenninga gjelder, eller er det max senking det coiloversettet klarer? For jeg mener å huske at andre coiloverkit senker opp til 110mm. Er redd 65mm ikke blir lavt nok. Mulig jeg spør dumt, men det får være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2takt Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Alle coilover sett jeg har vært borti senker mye mer enn hva tuv papirene sier de er godkjent for. Er bare å skru det så lavt du vil etter du har godkjent det, ble stoppet i teknisk for en stund siden med senkesett i vognkortet, var skrudd mye lavere enn det jeg viste på BT men ingen problem det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Alle coilover sett jeg har vært borti senker mye mer enn hva tuv papirene sier de er godkjent for.Er bare å skru det så lavt du vil etter du har godkjent det, ble stoppet i teknisk for en stund siden med senkesett i vognkortet, var skrudd mye lavere enn det jeg viste på BT men ingen problem det Problem er det jo, hadde du møtt en som gjorde jobben sin måtte du tatt ny 4 hjulskontroll og godkjent senkesettet på nytt. Hardhetsjustering virker fint og flott, men sannheten er at for mannen i gata så blir det "over the top". Du sier jo at du skal på rundt 3 banedager i året, får jo ikke erfaringa man trenger for å justere inn bilen av det. Da skal man nok drive med slikt nærmere daglig for å virkelig få justering i fingrene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Skal du ha det pinnestivt fordi det er kult, og litt mindre stivt for å få feste når du skal kjøre på bane tre ganger i året? Kw v1 er knallfint, sitter ikke noe dårligere enn kw v2. 57mm fjærer får du kjøpt hos kollevold - nyrebelte får du sikkert på biltema.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2013 Skal du ha det pinnestivt fordi det er kult, og litt mindre stivt for å få feste når du skal kjøre på bane tre ganger i året? Kw v1 er knallfint, sitter ikke noe dårligere enn kw v2. 57mm fjærer får du kjøpt hos kollevold - nyrebelte får du sikkert på biltema.. Stivt fordi det ser bra ut, og fordi den ikke skal krenge når jeg legger ut ræva på bilen. Da er jeg redd KW V1 blir for myke? For husker GAZ coiloverne jeg hadde på cosworthen, de var mykere enn vanlige koni dempere før jeg justerte hardheten. Er det jeg er redd for med V1, at dem er for myke. Poenget er ikke at jeg skal justere så mye, bare at jeg vil ha muligheten til å finne akkurat den riktige stivheten som funker bra på veien og på banen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå