Disaster Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Til tollager Årsak: Handels/proformafaktura mangler 28.02.2013 10:57 0024 OSLO Sendingen er til importvurdering 28.02.2013 09:14 OSLO PARCEL CENTRE Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 28.02.2013 11:20 0024 OSLO Til tollager Årsak: Dok. på returnert vare mangler 28.02.2013 10:51 0024 OSLO Hva betyr dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TDV Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 At felgene ligger for tollklarering. Dei vurderar pakken og dens innhold. So får du toll/mva rekning når pakken kjem. Om verdien er ovee 1000 kr så er det 25% pluss ett gebyr for tolling Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Lagret? De koster jo over 1000 kr så skjønner ikke helt dette. Selvfølgelig har jeg ventet og betale toll. For meg så betyr dette at de vurderer varen, Pga et eller annet. Meg og selger har gjort en liten deal som alle andre gjør med prisenmså håper det går!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Årsak: Handels/proformafaktura mangler Betyr dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Det du skal gjøre nå er å sende fakturaen fra han du kjøpte felgene med, slik posten kan beregne riktig moms for forsendelsen. Skriv fullt navn og personnummer, i tillegg til adressen du skal ha varene sendt til. Send alt på mail til ek.pgo.utland.postfortolling@posten.no med faktura/invoice vedlagt Det viktigste er papirer på HVA det er du har kjøpt (faktura fra selger) og at det kommer frem informasjon om verdien på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2013 Okei. Utfyllende og godt svar. Men jeg betalte via paypal, hvor finner jeg den infoen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 2, 2013 Share Skrevet Mars 2, 2013 Bare å skrive ut eller ta print screen av din betaling fra deg til selger på din paypal-konto, så sendet du på mail til posten merket med sporings.nr på pakken. Så skal dette gå av seg selv.. Jeg gjorde dette på et sett med lykter fra Tyskland.. Trengte ikke person.nr osv.. Adressen står vel allerede på pakken regner jeg med, men du kan jo avslutte mailen med full adresse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2013 Takker gutta.. Er så dårlig på data at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre men finner ut av det, hater data! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Til tollagerÅrsak: Handels/proformafaktura mangler 28.02.2013 10:57 0024 OSLO Sendingen er til importvurdering 28.02.2013 09:14 OSLO PARCEL CENTRE Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 28.02.2013 11:20 0024 OSLO Til tollager Årsak: Dok. på returnert vare mangler 28.02.2013 10:51 0024 OSLO Hva betyr dette? Andre har allerede gitt gode svar, men her er litt mer: "Dokumentasjon på returnert vare mangler" tyder på at avsender har skrevet "returneres etter utån" eller lignende på tolldeklarasjonen. Når man sender tilbake ting fra utlån, reparasjon e.l. i utlandet, skal det medfølge en såkalt proforma faktura. Denne kan lastes ned f.eks. på Postens hjemmesider. Her fyller avsender ut hva pakken inneholder, innholdets markedsverdi, krysser av for at innholdet returneres etter utlån, og signerer. Når en pakke holdes tilbake i tollen slik det har hendt med deg, må du enten få avsender til å fyller ut og sende inn den dokumentasjonen som etterlyses, eller du må selv gjøre jobben ved å sender inn faktura eller kvittering som viser hva du evnt. har betalt avsender. Kontoutskrift kan også benyttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Om prisen på varene du har kjøpt er merkeli lav , kan tollvesenet vurdere om du skal betale mere moms enn det som står på fakturaen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Ankomstnr: 15 1 68215 Ankomstdato: 15.02.2013 Returdato: 02.03.2013 MELDING OM ANKOMMET UFORTOLLET SENDING Beskrivelse: Avsender: ENGELHARDT Avsenderland: TYSKLAND III III llllllllllllllllllllllllll II lllllllll Referansenummer: Innleveringsnr: 350038057769 Postoppkrav, valuta - verdi: Vekt (kg): 6 Produkt: CARRYON CASH INKL BOKS For å fortolle sendingen må følgende dokumentasjon sendes inn: _05 FØDSELSNR (11 SIFFER) MA PÅFØRES OG SENDES LEGG VED KVITTERING ELLER FAKTURA SOM VISER SENDINGENS INNHOLD OG VERDI. Fortollingsfullmakten må fylles ut og sendes inn med ovenstående dokumentasjon Fortollingsprisen er kr. 253. Om vareverdien er under kr 1000, og varen ikke er restriksjonsbelagt, er prisen kr 129. Mva og eventuelle avgifter på varen kommer i tillegg Ikke-deklarasjonspliktige sendinger behandles gratis. Alternativt kan du ta hånd om fortollingen selv ved lokalt tollsted Send referansenummer samt dokumentasjon på at sendingen er fortollet til Postens Godssenter i Oslo, så blir sendingen sendt til ditt lokale utleveringskontor. Ved egenfortolling tilkommer tollagerkostnad, kr 129. Med vennlig hilsen Postens Godssenter Oslo FORTOLLINGSFULLMAKT: Posten gis fullmakt til å fortolle denne - og fremtidige sendinger, (Jfr. Tollovforskrift pkt. 4.10.1). Det innebærer at sendingen(e) kan åpnes for tollvurdering, samt at mitt navn og fødselsnummer registreres i Postens kunderegister. Fullmakten gjelder til den tilbakekalles skriftlig. Opplysningene behandles av personell med taushetsplikt. Underskri Telefonnummer på dagtid Angi referansenummer ved innsending av ful makt og evt. etterspurt dokumentasjon. Dette brevet fikk jeg fra posten, når mine felgringer kom til tollen. sendte inn personnummer, tlfnr og fakturakopi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Dette har jeg opplevd også, avsender hàr ikke lagt med bo papirer på hva pakken koster så bare ring tollvesenet å faks/Mail di kvittering frà paypal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 _05 FØDSELSNR (11 SIFFER) MA PÅFØRES OG SENDES LEGG VED KVITTERING ELLER FAKTURA SOM VISER SENDINGENS INNHOLD OG VERDI. Jeg gjorde ikke det der altså.. Ringe kundeservice på posten, da det var første gangen jeg hadde måtte gjort dette, og var litt usikker. Tok print screen av paypal-betalingen, og da ble den fortollet og sendt til min andresse uten noe mere mikkmakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Mars 3, 2013 Share Skrevet Mars 3, 2013 Det var egentlig det samme jeg gjorde, bare at jeg fikk et skjema i posten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Mars 4, 2013 Share Skrevet Mars 4, 2013 Jeg fikk også et slikt brev for et par uker siden. Sendte kvittering fra PayPal men fikk et fortollingsgebyr og moms i tillegg(309,- totalt). Dette var fordi han som sendte pakken fra Tyskland satt lavere verdi enn opprinnelig, så jeg vet ikke om de da tok en stikkprøve eller hva som skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå