Gå til innhold

Kjøpt felger, se her!

Disaster
 Share

Anbefalte innlegg

Til tollager

Årsak: Handels/proformafaktura mangler

28.02.2013 10:57 0024 OSLO

Sendingen er til importvurdering

28.02.2013 09:14 OSLO PARCEL CENTRE

Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret

28.02.2013 11:20 0024 OSLO

Til tollager

Årsak: Dok. på returnert vare mangler

28.02.2013 10:51 0024 OSLO

Hva betyr dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At felgene ligger for tollklarering. Dei vurderar pakken og dens innhold. So får du toll/mva rekning når pakken kjem. Om verdien er ovee 1000 kr så er det 25% pluss ett gebyr for tolling

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagret? De koster jo over 1000 kr så skjønner ikke helt dette.

Selvfølgelig har jeg ventet og betale toll.

For meg så betyr dette at de vurderer varen, Pga et eller annet.

Meg og selger har gjort en liten deal som alle andre gjør med prisenmså håper det går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal gjøre nå er å sende fakturaen fra han du kjøpte felgene med, slik posten kan beregne riktig moms for forsendelsen.

Skriv fullt navn og personnummer, i tillegg til adressen du skal ha varene sendt til.

Send alt på mail til ek.pgo.utland.postfortolling@posten.no med faktura/invoice vedlagt

Det viktigste er papirer på HVA det er du har kjøpt (faktura fra selger) og at det kommer frem informasjon om verdien på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å skrive ut eller ta print screen av din betaling fra deg til selger på din paypal-konto, så sendet du på mail til posten merket med sporings.nr på pakken. Så skal dette gå av seg selv.. Jeg gjorde dette på et sett med lykter fra Tyskland.. Trengte ikke person.nr osv.. Adressen står vel allerede på pakken regner jeg med, men du kan jo avslutte mailen med full adresse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tollager

Årsak: Handels/proformafaktura mangler

28.02.2013 10:57 0024 OSLO

Sendingen er til importvurdering

28.02.2013 09:14 OSLO PARCEL CENTRE

Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret

28.02.2013 11:20 0024 OSLO

Til tollager

Årsak: Dok. på returnert vare mangler

28.02.2013 10:51 0024 OSLO

Hva betyr dette?

Andre har allerede gitt gode svar, men her er litt mer:

"Dokumentasjon på returnert vare mangler" tyder på at avsender har skrevet "returneres etter utån" eller lignende på tolldeklarasjonen. Når man sender tilbake ting fra utlån, reparasjon e.l. i utlandet, skal det medfølge en såkalt proforma faktura. Denne kan lastes ned f.eks. på Postens hjemmesider. Her fyller avsender ut hva pakken inneholder, innholdets markedsverdi, krysser av for at innholdet returneres etter utlån, og signerer.

Når en pakke holdes tilbake i tollen slik det har hendt med deg, må du enten få avsender til å fyller ut og sende inn den dokumentasjonen som etterlyses, eller du må selv gjøre jobben ved å sender inn faktura eller kvittering som viser hva du evnt. har betalt avsender. Kontoutskrift kan også benyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankomstnr: 15 1 68215 Ankomstdato: 15.02.2013 Returdato: 02.03.2013

MELDING OM ANKOMMET UFORTOLLET SENDING

Beskrivelse:

Avsender: ENGELHARDT Avsenderland: TYSKLAND

III III llllllllllllllllllllllllll II lllllllll

Referansenummer: Innleveringsnr: 350038057769

Postoppkrav, valuta - verdi:

Vekt (kg): 6

Produkt: CARRYON CASH INKL BOKS

For å fortolle sendingen må følgende dokumentasjon sendes inn:

_05 FØDSELSNR (11 SIFFER) MA PÅFØRES OG SENDES LEGG VED KVITTERING ELLER FAKTURA SOM VISER SENDINGENS INNHOLD OG VERDI.

Fortollingsfullmakten må fylles ut og sendes inn med ovenstående dokumentasjon

Fortollingsprisen er kr. 253. Om vareverdien er under kr 1000, og varen ikke er restriksjonsbelagt, er prisen kr 129. Mva og eventuelle avgifter på varen kommer i tillegg Ikke-deklarasjonspliktige sendinger behandles gratis.

Alternativt kan du ta hånd om fortollingen selv ved lokalt tollsted

Send referansenummer samt dokumentasjon på at sendingen er fortollet til Postens Godssenter i Oslo, så blir sendingen sendt til ditt lokale utleveringskontor. Ved egenfortolling tilkommer tollagerkostnad, kr 129.

Med vennlig hilsen Postens Godssenter Oslo

FORTOLLINGSFULLMAKT:

Posten gis fullmakt til å fortolle denne - og fremtidige sendinger, (Jfr. Tollovforskrift pkt. 4.10.1). Det innebærer at sendingen(e) kan åpnes for tollvurdering, samt at mitt navn og fødselsnummer registreres i Postens kunderegister. Fullmakten gjelder til den tilbakekalles skriftlig. Opplysningene behandles av personell med taushetsplikt.

Underskri

Telefonnummer på dagtid

Angi referansenummer ved innsending av ful makt og evt. etterspurt dokumentasjon.

Dette brevet fikk jeg fra posten, når mine felgringer kom til tollen.

sendte inn personnummer, tlfnr og fakturakopi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_05 FØDSELSNR (11 SIFFER) MA PÅFØRES OG SENDES LEGG VED KVITTERING ELLER FAKTURA SOM VISER SENDINGENS INNHOLD OG VERDI.

Jeg gjorde ikke det der altså.. Ringe kundeservice på posten, da det var første gangen jeg hadde måtte gjort dette, og var litt usikker. Tok print screen av paypal-betalingen, og da ble den fortollet og sendt til min andresse uten noe mere mikkmakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også et slikt brev for et par uker siden. Sendte kvittering fra PayPal men fikk et fortollingsgebyr og moms i tillegg(309,- totalt). Dette var fordi han som sendte pakken fra Tyskland satt lavere verdi enn opprinnelig, så jeg vet ikke om de da tok en stikkprøve eller hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...