Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har montert en E32 740i bakstilling på min E34 også måtte jeg bytte ene bærearmen. Driver og skal montere på en bærearm jeg fikk brukt fra GS men så får jeg ikke på skiva. Ser ut som det er mindre avstand mellom spindelen og navet på den nye jeg fikk kontra den på andre siden(Har kastet den gamle bærearmen som var ødelagt) Noen som har vert borti om det er no smal/brei utgave av bakstilling på dem bilene? Skal hovedsaklig være samme bakstilling som E34 M5.

Skrevet

Det er derfor du ikke kan bruke bremseskiver fra e32 på e34, ref denne siden her.

http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Brakes.htm

Rear Brakes (updated thanks to Gregory B. and Nick)

735il rear brakes will not fit the E34. E32 rear rotors will not fit the E34. However the 750i/il, 740i/il (and 540i) calipers and carriers can be bolted on the E34 when used with 540i rotors.

No E31 rear callipers fits the E34 but the 324x12 non vented rotor will fit. Everything in the table will fit:

Dersom du skaffer ei e34-bremseskive vil det fungere, men sporvidden vil jo bli litt uvanlig..

Skrevet

jojo. men jeg har tatt hele e32 740i bakstillinga og satt på min e34. også kroka jeg ene bærearmen. og bestilte en brukt arm fra gs som skulle passe e32 740i. men er en cm større åpning mellom spindelen og navet på den gammle armen kontra den nye

Skrevet

Da har GS sendt deg en 5serie bærearm. Den er lik på 5,7serien, men ikke den ytre spindelen. Ikke kast ting før du er sikker på at det nye passer. :cry:

Huben er lik på e32 og e23

Venstre e34 Høyre e32

gqj0c1w610bmbpv3969v.jpg

c7t0c62sf0lyxazncqwc.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...