Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann,

har en forferdelig irriterende, ganske kraftig vibrering som oppstår under kjøring over ~90 km/t. ristingen varierer etter hvor mye pådrag jeg har og er helt klart verst når gassen slippes.

kommer også en dunkelyd fra bakstillingen i sakte kjøring når gassen slippes, hva kan være feilen her?

Skrevet

mistenker hardykoblinga selv, men tror det er mer, uten at jeg kan si noe sikkert.. dette er en m5, så det er manuell :)

Skrevet
Får automat på m5 også ;-) men sjekk disse 2 først som bruker å gå igjen på alle e39 ved vibrasjoner fra driverk.

Fins ikke automat på e39 m5, det kom på e60 ;)

sent from my microwave using tapatalk

Skrevet

Pleier å være bakerste klumpen på kardangen som går tom for fett,eller det tørker på grunn av varmen fra eksos,den sitter med 6 skruer,det går å løsne den med ett par cm glippe så du får inn nytt fett,prøv å få ut noe av det gamle først.Var samme feil på min 540,jobben tok vel en halvtimes tid med hjelp fra en som holdt fast hjulet når jeg løsnet skruene.heis opp begge hjul bak så du får dreid på kardangen.

Skrevet
Får automat på m5 også ;-) men sjekk disse 2 først som bruker å gå igjen på alle e39 ved vibrasjoner fra driverk.

Nei, du får ikke E39 M5 med automat!

heisann,

har en forferdelig irriterende, ganske kraftig vibrering som oppstår under kjøring over ~90 km/t. ristingen varierer etter hvor mye pådrag jeg har og er helt klart verst når gassen slippes.

kommer også en dunkelyd fra bakstillingen i sakte kjøring når gassen slippes, hva kan være feilen her?

Få gått over stag og foringer.

Skrevet

skal ha bilen opp på bukk senere i dag å få sjekka litt, håper på å finne problemet :)

Skrevet

da har bilen vært oppe i lufta og mekanikern sa at det var storforingene bak som var utslitte. hvis jeg har forstått det rett kan det oversettes til traversforingene? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...