amundsen540 Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Prøver da å gå over til bmw, og fått tak i en 540i -97 mod. Er jo bra med krefter i den, men man vil jo alltid ha mer. Så lurte på hva som går ann å gjøre for å få noe ekstra? Skjønner det er mulig med kompressor osv. men tenker litt lett modifisering i første omgang. Er jo en spesiell mellompotte på den, ser ut som en "v" ved bakstilling. Kan man feks bygge rett rør der med effekt bakpotte? Eller må motor ha baktrykk osv? Åpent filter i skjermet boks? Takker for svar
PenguiN- Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Den mellompotten heter X pipe og erstatter vel katalysator(er). På sugemotor er det lite å hente desverre..20-30 HK er kanskje reellt uten å blakke seg totalt ? eller noen som er uenige ?
CrZyWiz Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Den mellompotten heter X pipe og erstatter vel katalysator(er).På sugemotor er det lite å hente desverre..20-30 HK er kanskje reellt uten å blakke seg totalt ? eller noen som er uenige ? X-pipe er ikke for å erstatte katalysatorer nei. 20-30 hk kan fort blakke noen, siden man fort snakker om 4 nye kammer,grenrør pluss tilpasset software da.
PenguiN- Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 å? på M5`n min var det vissnok slik...hvis jeg ikke har misforstått ? eller er det rørene etter katalysator som på noen måte er "hindrende" og derfor kjøper x pipe ? Nå er jo uttrykket "blakke seg totalt" veldig subjektivt, men jeg mener at 10-15 000,- ikke er å blakke seg for å oppnå mer effekt, men det er kanskje ett lavt overslag for å oppnå 20hk ? (lavere enden av påstått effekt økning)..?
D.Toft Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 den potten ved bakaksel er resonans potte. noen påstår den må være der, mens andre kjøper supersprint rør og monterer.
PenguiN- Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Trodde alltid X pipe erstattet kattene..men er altså nest bakerste lyddemper(e) den erstatter..men da er det jo greit å vite det
D.Toft Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 nr 1: http://static.bmwfans.info/images/epc/MTM2ODBfcA==.png
CrZyWiz Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Trodde alltid X pipe erstattet kattene..men er altså nest bakerste lyddemper(e) den erstatter..men da er det jo greit å vite det Neida, X-pipe brukes for å balansere eksospulsene fra hver sylinderrekke, for å sikre høyest mulig eksoshastighet. Så det har fint lite med katalysator og gjøre Så du har nok misforstått den biten. Supersprint leverer forøvrig egne X-pipes.
D.Toft Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 erstatning: http://www.supersprint.com/en/prod_z-p-7721.aspx
D.Toft Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 kat erstatter http://www.supersprint.com/en/prod_z-p-10597.aspx
CrZyWiz Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 erstatning:http://www.supersprint.com/en/prod_z-p-7721.aspx Ja, men her tror jeg det avhenger av hvordan eksosen er bygd opp. De leverer som sagt X-pipe de også. Nå er jo uttrykket "blakke seg totalt" veldig subjektivt, men jeg mener at 10-15 000,- ikke er å blakke seg for å oppnå mer effekt, men det er kanskje ett lavt overslag for å oppnå 20hk ? (lavere enden av påstått effekt økning)..? Ja det er nok litt lavt overslag, siden kammene alene fort kan koste det F.eks så koster hver kam til M5X motor 5000kr hos Schmiedmann, og en V8 trenger 4stk kammer.
D.Toft Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 ca 35 store for presse er ikke SÅ gale for å få ut 411hk. heller presse enn kammer..
amundsen540 Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Skrevet Mars 7, 2013 Takker for mange svar. Så da har jeg forstått det riktig, at jeg kan erstatte x-pipe med rett rør uten at noe tar skade av det, eller at den går dårligere? Blir nok presse etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå