midlertidig Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Heihei! Så er det da sånn at sommeren nærmer seg, og jeg tenker å kjøpe ny bil! Har blitt forelsket i E39, og en kompis av meg kjøpte nettopp en hvit E46 320i som var bygget å stylet av Automote. Gikk innpå sidene deres å kjikket litt, og fant en meget spesiell E39! Link: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36099882 Prisen ser ut til å være utrolig lav for en så påkostet bil, men det er et par ting jeg ville gjort før jeg skulle kjøpt den! Er en stor fan av m5, å jeg synes egentlig det er litt teit å feil å sette M5 merker/emblemer osv. på en bil som ikke er m5! Men på denne bilen tenker jeg heller at jeg skal kjøpe den, og så ta kontakt med ssp og høre hvor mye de skal ha for å bygge den om til godkjent m5. Nå kommer da spørsmålene mine! Jeg ser på bakfangeren (rieger) og eksospottene. Dette synes jeg ser forferdelig ut, og jeg ville ha skiftet bakfangeren og eksosen til m5. noen som er enig i at det hadde værrt mye bedre? I og med at den mest sannsynlig vil bli bygget til m5, så tror jeg det skal gå fint å ha det sånn en liten stund. Felgene er også en ting som plager meg. De er heftige felger, men chrome er ikke noe jeg er fan av, og det "ricer" bilen veldig mye. Så jeg tenkte at jeg skulle ha noen helt nye ELLER farge felgene svarte/matt-svart. Er veldig usikker på om det vil se bra ut med de felgene i matt-svart, men så koster jo trossalt felgene og dekkene (305/20'ish) rundt en 60k, så nye felger må være noe som virkelig passer fint! Kom gjerne med innlegg som "Denne bilen såg helt forferdelig ut, det er en skam mot BMW og alle entusiaster. kjøper du denne så vil du være en idiot, taper, tulling og ondt menneske!" MEN, viss du har tenkt å skrive noe sånnt, så foretrekker jeg heller at dere skriver noe som kan forbedrest med bilen Er det som er hele poenget med innlegget, jeg er selv en BMW-entusiast, men siden det har værrt lagt så utrolig mye arbeid i bilen vil jeg gjerne gjøre alt jeg kan for å få den perfekt!
Lars89 Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Vil det ikke være bedre å starte med en standard (og mye billigere) E39 hvis du alikevel vil bytte ut fangere, felger og div? Har jo ikke noe å si hva som sitter der fra før hvis det alikevel skal skiftes ut. Hva er det som gjør at du vil ha akkurat denne? Senk, lykter og M5-look kan jo ettermonteres på alle biler. Panser/skjermjobb er vel igrunn det som skiller denne fra andre M5-reps. Personlig er jeg ikke noe fan av "badlookpanser" som Automote er blitt så kjent for. Emblemfritt panser og "e36 M3" sideskjørt er heller ingen inneritier i mine øyne.
midlertidig Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Skrevet Mars 8, 2013 Selv syns jeg badlook ser veldig bra ut, spesielt med svarte nyrer. Føler det kommer til å bli litt dyrere og gjøre alt dette arbeidet selv. Har m5 fanger liggenes til min, men all lakkeringsjobben er det jeg er redd kommer til å koste en del. Også nye felger med dekk da, det koster jo en del... Er selv ikke fan av emblemfritt panser heller, men det er gjort såpass mye jobb med denne og lagt så mye penger i det at jeg tror jeg hadde spart penger og tid på å fikse denne opp sånn så jeg vil ha den. Bakfanger har jeg sitt til 3500kr og lakkering burde vel ikke bli alt for dyrt. Eksosannlegget derimot kan koste en del, men skal bilen bli ombygget til M5 blir det jo dyrt uansett.
Mikael-B Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 Vil det ikke være bedre å starte med en standard (og mye billigere) E39 hvis du alikevel vil bytte ut fangere, felger og div? Har jo ikke noe å si hva som sitter der fra før hvis det alikevel skal skiftes ut. Hva er det som gjør at du vil ha akkurat denne? Senk, lykter og M5-look kan jo ettermonteres på alle biler. Panser/skjermjobb er vel igrunn det som skiller denne fra andre M5-reps. Personlig er jeg ikke noe fan av "badlookpanser" som Automote er blitt så kjent for. Emblemfritt panser og "e36 M3" sideskjørt er heller ingen inneritier i mine øyne. Skjermer er breddet gaaanske mye på denne, så er mye karosserijobb her.
ReiRud Skrevet Mars 8, 2013 Skrevet Mars 8, 2013 For å si det sånn, hvis du skal bygge om til m5 og vil skifte felger og bakfanger på den du har linket til så kan du like gjerne bestille en ombygging til m5 fra en standar bil, å så sende den til automote for å bredde skjermer å ha på nye hjul Får jo en grei e39 til 30-40k..da har du jo 100k til bredding og hjul etter dit ønske
midlertidig Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Skrevet Mars 9, 2013 For å si det sånn, hvis du skal bygge om til m5 og vil skifte felger og bakfanger på den du har linket til så kan du like gjerne bestille en ombygging til m5 fra en standar bil, å så sende den til automote for å bredde skjermer å ha på nye hjul Får jo en grei e39 til 30-40k..da har du jo 100k til bredding og hjul etter dit ønske tja! det var jo ikke en dum ide da får høre med dem hvor mye de vil ha for en sånn breddingsjobb med felger
Ivrig86 Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Om du ikke liker felga å har lyst til å bygge om til M5 så er jo hele vitsen med denne bilen borte spørr du meg! Bilen er jo halve felga her... Det som kan være positivt med denne er jo at den sikkert er strøken å at km stand er lav til denne type bil å være. Men dyr bil å bygge M5 av sånn sett. Jeg har lurt lenge på hvorfor denne ikke er solgt selv!! Dødsfeit bil til den summen
Mexos Skrevet Mars 9, 2013 Skrevet Mars 9, 2013 Som andre nevner her så betaler du jo 100 000kr ekstra for felger, senk og styling, og om du ikke liker denne stylingen en gang så finner jeg ingen grunn til å kjøpe denne bilen. Lav km stand hadde den da
midlertidig Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Er enig i det Ivrig86 sier, er en flott bil å at den ikke har blitt solgt ennå er utrolig! Får jo mye bil for pengene, men etter å ha lest et par innlegg nå å tenkt litt mer på det, så tror jeg nok det heller blir kjøp av en m5 Så får jeg heller se om det blir noe bredding å innkjøp av nye felger til den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå