Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skal bytte til sportsluftfilter på min e46 320im52

Noen som vet hvor man får dette til en god pris?

Og noen som har erfaringer?

Jeg har hatt K&N cold air intake (åpent luftfilter) på min E36 320

Du får jo en litt mere åpen lyd etter litt gasspådrag, ellers er det ikke noe særlig effektøkning. Sørg for å skjerme den for varmluft i motorrommet, da den kan begynne å gå dårligere pga. varmluften fra motoren. Du får kjøpt sånn kjøleposer/skjerming som skal rundt innsugsbelgen på div. plasser. Ebay har mye billig!

Billigste plass å få tak i K&N filter, er å bestille fra http://www.Koed.dk!

Kim ;)

Skrevet

Kjør originalt filter, de selger K&N filter som passer oppi den originale holderen også hvis det er så viktig med lyden :) spander heller et effektanlegg på bimmern!

Skrevet

KN-filter på en vanlig bil har ingenting for seg mener jeg. Mer eller mindre dokumenterbare påstander:

1. Det må rengjøres ofte, da det vil suge til seg mer dritt enn et filter i lukket boks. Mangelfull rengjøring gjør at du får mindre luft inn til motoren.

2. For lite olje på filteren gjør at det potensielt vil filtrere mye dårligere enn et vanlig papirfilter

3. For mye olje gjør at det vil gå tett svært raskt. Du risikerer også at det drefser olje inn på LMM, slik at motoren ytelse reduseres.

4. Hvis du ikke gjør tiltak med å skjerme det så vil det suge varm luft fra motorrommet, noe som gir redusert ytelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...