Gå til innhold

Chip til 520d (e60)

Hynnen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BMW 520d 2007 (e60) som jeg tenkte å chippe. Den har 150hk originalt.

Jeg har sett på en del chipper og funnet to stk. Det jeg lurer på er forskjellen på disse.. Det er en vesentlig prisforskjell på dem, så regner med at det er noe som er forskjellig, men jeg vet ikke hva. Håper noen her kan hjelpe meg :)

Hva anbefaler dere?

Her er de to chippene:

BSR-tuning

Bestchip.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke bestchip.no sin powerboks, min 118d gikk i nød med denne montert og effektøkningen var ikke mye å hoppe i været av. Du får det du betaler for!

Har nå bsr software i en 525d med automat. Enkelt å omprogrammere selv med ppc3 og har ikke hatt noen problemer med denne. Eneste minuset er at jeg ikke får effektøkningen i 1. og 2. gir. Får begrenset effektøkning i 3. gir også drar den sikkelig bra i 4. gir og videre oppover. Litt merkelig, men sikkert for å spare automatkassen. Har ikke sett andre klage over det jeg nevner her så kan hende det bare gjelder eldre 525d.

ESS tuning burde også bli nevnt. Selv har jeg ingen erfaring med diesel-tuning fra de, men de er godt omtalt her på forumet. Selv angrer jeg på at jeg ikke valgte ESS, framfor BSR..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt så tilbyr jo TRF-Racing her på bimmers også chip. Rimelig godt tilbud det også. fungerer rpå samme måte med PPC som andre.

Har kjørt en 525d med tuningboks, og det er ikke noe å skryte av. Røyklegger halve byen og du føler at det mangler en haug med hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Min 520 har jo 150hk. Vil dette si at den er tunet/chippet ned? Eventuelt hvordan har de senket den til 150? Regner med at det har noe med avgifter å gjøre?

vegard89: Hvilken dårlig omtale? Hva går det på? :)

Gustav C: Fant ikke noe chip/tuningbox til 150hk på ESS?

Er også BSR sitt opplegg også tuningbox? Er veldig blank på dette feltet, så beklager dumme spørsmål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos ESS skal du se etter tuning til E60 520d, og det er et fett om den orginalt har 150, 163 eller 177 hk. De leverer samme effekt til alle versjonene, og ikke la deg skremme av dette. ESS vet at motorene i alle versjonene er like, men bare forskjellig tunet orginalt fra BMW.

BSR leverer software tuning som jeg liker å alle det, ikke powerboks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...