Henrik_M Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Hei Jeg har en 330ci med M54 motor, som bruker en del olje. Jeg vet BMW oppgir at den skal ha 5W - 40 olje. Men jeg lurte på om jeg skulle prøve å bruke Mobil1 peak lite 5W -50. Spørsmålet er vel om det er dumt å bruke en annen viskositet. Kommer uansett til å prøve Mobil1. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Nei det går fint. Det første tallet 5w betyr viskositeten på kald olje, 50 betyr på driftsvarm motor. Denne olje bruker jeg selv på mine motorer og denne er veldig fornøyd med. Men den vil nok fortsatt bruke olje, du kan bruke tilsetning som Omega selger. Olje lekkasje stopper husker ikke helt nøyaktig hva denne heter men den er fin. Smører opp gamle simmeringer og tetninger slik at de holder tett igjen:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Dropp alle tilsetninger, M54 "skal" bruke litt olje. Sånn er det bare. 5w-50 er ikke dumt, da vil olja være litt tykkere v/varm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Dropp alle tilsetninger, M54 "skal" bruke litt olje. Sånn er det bare.5w-50 er ikke dumt, da vil olja være litt tykkere v/varm motor. Enig, bra olje dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Første du kan sjekke ved oljeforbruk på M54 motoren er veivhusventilasjonen din, med tilhørende slanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_M Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2013 Veivhusventilasjon er byttet. Å nå er motoren flushet og Mobil1 5w-50 olje er fylt på. Ikke brukt noe foreløpig, så da satser jeg på at dette gjorde susen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 17, 2013 Share Skrevet Mars 17, 2013 Ja der kan du se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå