Vetle.Andreassen Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 Heisann noen som kan hjelpe meg litt? Skal bytte motor fra M52B20 til en 2,5 l tub motor.. hva betyr tub kontra noe annet? Kan det passe? Det sitter i en e39 men skal fra en e34. På e34n så måtte forrige eier bytte ledningsnett osv pga vanos eller noe. Jeg har vanos på min 2, 0l
Mr.Goodisland Skrevet Mars 10, 2013 Skrevet Mars 10, 2013 "Tub" i M52TUB25 betyr at dette er oppdatert versjon av m52 motoren. Denne kom i 1998 om eg ikkje huskar heilt feil. Forskjellen er at den har stålforingar i sylinderane i staden for nikasilbelegg. Dette blei endra fordi høge svovelinnhald i bensinen øydelegg nikasilbelegget. Om det passar med bilen din har eg lite peiling på.
Vetle.Andreassen Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Skrevet Mars 10, 2013 "Tub" i M52TUB25 betyr at dette er oppdatert versjon av m52 motoren. Denne kom i 1998 om eg ikkje huskar heilt feil. Forskjellen er at den har stålforingar i sylinderane i staden for nikasilbelegg. Dette blei endra fordi høge svovelinnhald i bensinen øydelegg nikasilbelegget. Om det passar med bilen din har eg lite peiling på. Tusen hjertelig for svar.. dette visste jeg ikke morro når man lærer noe nytt ble mer sikker på om det passet nå
Vetle.Andreassen Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Samt har M52TUB XX også dobbel vanos. Vet du om det blir et problem da jeg har enkel?
killarinc Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Dobbelvanos vetle og ja du MÅ bytte lendningsnett og alt som tilhører
Vetle.Andreassen Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Skrevet Mars 12, 2013 Dobbelvanos vetle og ja du MÅ bytte lendningsnett og alt som tilhører Så flott at du sa deg villig til å være med på det. Så kjøper jeg en kasse pils ♡
CrZyWiz Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Heisann noen som kan hjelpe meg litt? Skal bytte motor fra M52B20 til en 2,5 l tub motor.. hva betyr tub kontra noe annet? Kan det passe? Det sitter i en e39 men skal fra en e34. På e34n så måtte forrige eier bytte ledningsnett osv pga vanos eller noe. Jeg har vanos på min 2, 0l Det heter ikke TUB motor, men TU motor. B står for bensin, og skal stå isammens med motorvolumet. TU betyr Technical Upgrade. B betyr at det er en bensinmotor, og de 2 tallene bak viser motorvolumet. Det går sikkert, men er endel jobb siden TU motoren har dobbelvanos, og er igrunn en helt annen motor en M52 motoren(denne har mer til felles med M54 motoren, med unntak av DBW). Disse har endel elektronikk, som M52 motoren ikke har. På M50 motoren var forskjellene små mellom M50 og M50TU motoren.
killarinc Skrevet Mars 12, 2013 Skrevet Mars 12, 2013 Dobbelvanos vetle og ja du MÅ bytte lendningsnett og alt som tilhører Så flott at du sa deg villig til å være med på det. Så kjøper jeg en kasse pils ♡ Hehe gjort det før så det skal nok gå fint
Vetle.Andreassen Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Skrevet Mars 12, 2013 Dobbelvanos vetle og ja du MÅ bytte lendningsnett og alt som tilhører Så flott at du sa deg villig til å være med på det. Så kjøper jeg en kasse pils ♡ Hehe gjort det før så det skal nok gå fint All info er god info den står i en e34 å skal inn i en e39 noen sier det passer andre sier nei... så jeg prøver ihvertfall kanskje lage en liten tråd ang bytting til tu.. om det med bilder og det hele
JTS77 Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Du sier at den har stått i en e34 og er en 2.5l tu motor. Dette er da mest sannsynlig M50B25tu og Ikke M52. M50 motoren har stål blokk kontra m52 som er alu. begge motorene er singel vanos motorer og er ganske like ellers. Benytt ditt ledningsnett med dine sensorer så skal du nok få start. Men.. i og med at du går fra 2 til 2.5 liter kan det godt hende at motorstyringa ikke er optimal for 2,5literen. Kansje en chip tuning i tillegg 2.5 literen yter 192hk mot 150 på 2literen, så det har litt for seg.
JTS77 Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Heisann noen som kan hjelpe meg litt? Skal bytte motor fra M52B20 til en 2,5 l tub motor.. hva betyr tub kontra noe annet? Kan det passe? Det sitter i en e39 men skal fra en e34. På e34n så måtte forrige eier bytte ledningsnett osv pga vanos eller noe. Jeg har vanos på min 2, 0l Det heter ikke TUB motor, men TU motor. B står for bensin, og skal stå isammens med motorvolumet. TU betyr Technical Upgrade. B betyr at det er en bensinmotor, og de 2 tallene bak viser motorvolumet. Det går sikkert, men er endel jobb siden TU motoren har dobbelvanos, og er igrunn en helt annen motor en M52 motoren(denne har mer til felles med M54 motoren, med unntak av DBW). Disse har endel elektronikk, som M52 motoren ikke har. På M50 motoren var forskjellene små mellom M50 og M50TU motoren. Stemmer mye dette;) men forskjell på m50 og m50tu er vanos vs non vanos som er en vesentlig forskjell. Forskjell på m52 og m52tu er også vanos i form av dobbelvanos vs enkel, samt stålforinger i korte trekk.
CrZyWiz Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Heisann noen som kan hjelpe meg litt? Skal bytte motor fra M52B20 til en 2,5 l tub motor.. hva betyr tub kontra noe annet? Kan det passe? Det sitter i en e39 men skal fra en e34. På e34n så måtte forrige eier bytte ledningsnett osv pga vanos eller noe. Jeg har vanos på min 2, 0l Det heter ikke TUB motor, men TU motor. B står for bensin, og skal stå isammens med motorvolumet. TU betyr Technical Upgrade. B betyr at det er en bensinmotor, og de 2 tallene bak viser motorvolumet. Det går sikkert, men er endel jobb siden TU motoren har dobbelvanos, og er igrunn en helt annen motor en M52 motoren(denne har mer til felles med M54 motoren, med unntak av DBW). Disse har endel elektronikk, som M52 motoren ikke har. På M50 motoren var forskjellene små mellom M50 og M50TU motoren. Stemmer mye dette;) men forskjell på m50 og m50tu er vanos vs non vanos som er en vesentlig forskjell. Forskjell på m52 og m52tu er også vanos i form av dobbelvanos vs enkel, samt stålforinger i korte trekk. Ja forskjellen er vanos, ellers er det meste likt. Det er ikke tilfellet på m52tu motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå