RubenSørnes Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Hei, Plutselig når jeg var ute å kjørte i går så hørte jeg en helt ekstrem hylelyd fra bremsene....noen som vet hva som kan være problemet? Så gikk det bort en stund...så kom det tilbake igjen.. Å i morges var det ingenting...
warg Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Ja, stein mellom bremseskjold og skive skjer fra tid til annen, det høres 100ganger verre ut en det det egentlig er. Viss det kommer pipelyd hver gang du bremser kan det også være brakettene til bremseklossene som må byttes da de vil lage mye vibrasjon og få bremseklossene til å riste. På eldre biler uten indikasjonvarsler på bremseklossene, pleier det å vere en metall tapp som skraper borti bremseskivene for å indikere at du må bytte bremseklosser.
RubenSørnes Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Ja, stein mellom bremseskjold og skive skjer fra tid til annen, det høres 100ganger verre ut en det det egentlig er. Viss det kommer pipelyd hver gang du bremser kan det også være brakettene til bremseklossene som må byttes da de vil lage mye vibrasjon og få bremseklossene til å riste. På eldre biler uten indikasjonvarsler på bremseklossene, pleier det å vere en metall tapp som skraper borti bremseskivene for å indikere at du må bytte bremseklosser. Når jeg bremser så stopper lyden Bare sten i mellom, ingenting å tenke på da ??
Mariius Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Høres ut som at det bare er en stein som nevnt over. Blir ikke lyden borte etterhvert, kan det være at du må smøre anleggsflatene bak på klossene med kobberfett.
RubenSørnes Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Skrevet Mars 11, 2013 Den er god Takk for dere som tok dere tid til å svare!
warg Skrevet Mars 11, 2013 Skrevet Mars 11, 2013 Når jeg bremser så stopper lyden Bare sten i mellom, ingenting å tenke på da ?? Sier du det ja, høres mistenkelig ut som en av kalipperne dine henger da. At når du slipper bremsen så slipper ikke kalliperen helt fritt som den skal. Ville prøvd å lokalisert hvilket dekk lyden kommer fra og begynt på plukke fra kalipperen og sjekket at stempelet går inn uten en vannvittig motstand, også sjekke at glidepinnene er smurt opp med silikonpasta. Ikke bruk kobber eller aluminiumspasta da dette vil tørke opp og gjøre at kalipperen ikke glir frem og tilbake uten hindring. Jekk opp bilen på hver side og spinn hvert hjul så hører du nok hvor lyden kommer i fra. Det kan som sagt vere så enkelt som en stein bak bremseskjoldet, i såfall få steinen ut der i fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå