PenguiN- Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Tare Jansen, For ett tullete utsagn. Har hatt masse biler ifra BMW både med takluker i glass OG panoramatakluker. Aldri opplevd dette. Er det slik at dersom èn blir syk av kjøttboller så slutter du også å spise kjøttboller?
Tare Jansen Skrevet April 11, 2013 Skrevet April 11, 2013 Tullete? Jeg har ikke behov for et bord fra ikea, eller et panoramatak som kan "eksplodere". Når det i tillegg koster nesten 10000kr å fikse, uten at noen tar kostnaden ser ikke jeg noen god grunn til å ta sjansen. Det er også tydelig at fler enn en har blitt syk av disse kjøttbollene...
quandt1960 Skrevet Mai 27, 2013 Forfatter Skrevet Mai 27, 2013 Hei igjen, fikk noe rabatt på delene men BMW ville ikke dekke ei heller forhandler. Bilen min kom med "solbeskyttelses" pakken slik at alle vinduer inkl. taket er sotet orginalt. Men det er inne i selve glasset og er ikke en folie. Men har vært inne på tanken å "laminere" selv med folie. Tør ikke kjøre med undertaket nede når småen kommer i baksetet om ikke lenge. Er generelt svært skuffet over detaljløsningen med taket. Selve jobben med å bytte det tar faktisk ikke lange tiden da glasset kommer ferdig limt i sin egen ramme. I tyskland koster det ca. 2400 kroner framme og 1800 for det bak. Men i høykostlandet Noreg så kan du gange det med en faktor på 3. Kommer nok til å kjøpe panorama igjen men vil bytte det selv neste gang hvis det sprekker. Er snakk om en ekstra mann som kan hjelpe å løfte og tre torx skruer på hver side av taket.
Ellingsen B. Skrevet Mai 27, 2013 Skrevet Mai 27, 2013 Utrolig kjedelig greier, men har hørt det er en del som har opplevd dette. Har også skjedd på e61 og forrige x3. Rart de ikke klarer å komme på en bedre løsning. Vet ikke hvordan det er blitt på f11 bilene.. ?
quandt1960 Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Tror det er helt samme opplegg i F11 og F31 :/ Det burde vært laminert som de fleste andre franske biler.
aloebiz.net Skrevet Juni 12, 2013 Skrevet Juni 12, 2013 Hørt mange skrekkhistorier om problemer med panoramatak på flere biler (også andre merker enn BMW). Dyyyyyyyyyyyyyyyyyre og kjipe greier! Det skal jeg aldri ha på noen av mine biler
Vagsfjord Skrevet Juni 23, 2013 Skrevet Juni 23, 2013 På min 320i fikk jeg vannlekkasje fordi slurvete Jæger i Bergen ikke hadde sjekket dreneringsslangene på service, pris 17500kr. På min 325i sitter bakre luke fast i tilt og BMW vil bare bytte hele panoramataket til nesten 40000kr. Men jeg skal deaktivere bakre tilt og det koster meg ingenting. I Tyskland er det forresten nesten halv pris på skifte av Panorama tak. Aldri mer skal jeg bruke BMW verksted i Norge, er lei av prisene deres.
quandt1960 Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 Er nok enig i det. De er priset 2-3 ganger over BMW i Tyskland. Prisnivået på alt i dette landet er jo rimelig sykt men det er en annen historie. Jeg ville krevd erstatning hvis de ikke sjekket det på service. Det skal de! Det er latterligt å bytte hele kassetten, det skal jo mye til for at den blir ødelagt! Skal ha min til Jæger neste uke. Vi får se hvor brukbar de er
rutenis Skrevet Mai 23, 2016 Skrevet Mai 23, 2016 Eksploderte bilen glasstak? Ingen selv ... Jeg bare tenker på en slik maskin med en takterrasse med panorama.
Torkild Skrevet Mai 25, 2016 Skrevet Mai 25, 2016 kjip storry dette og surt at BMW ikke bytter/hjelper eller viser good will her.. Men de begynner kansje og spare in på dette også ? Tidligere og grunnen til at jeg fremdeles har 2 stk bmw'er er at verksted/service altid har vært supert. Ellers er det jo noen rimelig barnslige kommentarer du for her også... Er nok veldig mange som er så begiestrert for BMW her at de unskylder en hver form for feil de har.. Etter å ha eid min andel BMW'er, sitter jeg igjen med et totalt intrykk som er lit .. meh.. Du betaler masse penger for en bil som totalt sett ikke er bedre bygd en rimligere biler, med forholdsvis mye feil jeg aldri har oppleved på noen av de andre bilene jeg har eid. Det til tross, jeg synes de er kjempe stilig og liker bilene godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå